عزم دولت بایدن برای پاکسازی رد پای ترامپ از سازمان‌های دولتی

دولت بایدن در دو هفته آغاز به کارش، عزم خود را برای برکناری منتصبان ترامپ در سازمان‌های مختلف دولتی جزم کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، طی دو هفته گذشته دولت بایدن تلاش کرده است تا تعدادی از انتصابات ترامپ را در سراسر سازمان‌ها و هیئت‌های مختلف دولتی حذف کند.

در حالی که برخی پذیرفته و بی سرو صدا پست خود را ترک کرده‌اند، برخی دیگر اما این کار را نکرده‌اند و این امر سوالاتی را درباره دامنه اختیارات رئیس جمهور ایجاد کرده است مبنی بر اینکه آیا رئیس جمهور می‌تواند اقدام به برکناری منصوبان قبل از خود کند یا خیر؟

در همین رابطه لوید آستین، وزیر دفاع تازه سوگند خورده آمریکا در همان آغاز کار خود صد‌ها عضو را در ۴۲ شورای مشورتی از جمله تعدادی از منتصبان ترامپ را اخراج کرد.

به گفته آلوسیوس هوگان، سخنگوی سازمان روابط کار فدرال روز سه شنبه هشت عضو پنل عبور خدمات فدرال (FSIP) به درخواست دولت بایدن استعفا کردند.

راجر سورینو، منصوب ترامپ در شورای کنفرانس اداری آمریکا در دادگاه منطقه دی سی شکایت کرد و خواستار صدور دستور برای جلوگیری از برکناری خود از شورا شد، زیرا معتقد بود رئیس جمهور جدید آمریکا صلاحیت خاتمه انتصاب او را ندارد.

سورینو در دادخواست خود اظهار کرد که سه شنبه ایمیلی برای او از سوی بایدن ارسال شده و از او خواسته شده است تا زمان تعیین شده از سمت خود استعفا کند در غیر اینصورت اخراج می‌شود.

مایکل گوین، سخنگوی کاخ سفید گفت: دولت بایدن در حال بررسی دقیق منصوبان در شوراها، کمیسیون‌ها و هیئت‌های مشاوره است.

به گفته یک مقام کاخ سفید به عنوان بخشی از این بررسی، کاخ سفید ممکن است افرادی را که ادامه عضویت آن‌ها در هیئت مدیره منافع عمومی را تامین نمی‌کند، برکنار کند.

گرچه در برخی موارد استراتژی دولت بایدن برای از بین بردن کامل هیئت‌های مشاوره به منظور ساخت مجدد آن‌ها از ابتدا از جمله مواردی است که نیاز به تصویب امنیتی دارد، به نظر می‌رسد لغو  انتصابات ترامپ برای بایدن دشوار باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار