راه اندازی ۲ ایستگاه هواشناسی در سقز

در هشتمین روز از گرامیداشت دهه فجر، ۲ ایستگاه خودکار هواشناسی در روستا‌های گلتپه و حاجی ممدان شهرستان سقزراه اندازی و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد علایی رییس اداره هواشناسی سقز روز یکشنبه در آیین بهره برداری از این ۲ طرح که با حضورفرماندار ویژه سقز و جمعی از مسوولان این شهرستان برگزار شد،گفت: برای احداث این ۲ ایستگاه هواشناسی در مجموع ۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

او افزود: دیده بانی مداوم و جلوگیری از خطای گزارش‌های ارسالی، دیده بانی برخط و دسترسی آنلاین به پارامتر‌های جوی و تهیه بانک اطلاعاتی منظم و به روز شده از مزایای راه اندازی این دو ایستگاه است.

رییس اداره هواشناسی سقز گفت:همچنین مزایای دیگر راه اندازی این ۲ ایستگاه، ارسال داده‌های لحظه‌ای و استاندارد، تکمیل بانک اطلاعات اقلیمی منطقه و ارتقای ایستگاه سنتی به خودکار است که امروز به بهره‌برداری رسید.

علایی با بیان اینکه شهرستان سقز دارای ۲ ایستگاه اقلیم شناسی و ۱۲ ایستگاه باران سنجی است، تاکید کرد: با توجه به اینکه فرودگاه سقز در سال آینده به بهره برداری می‌رسد، راه اندازی ایستگاه هواشناسی فرودگاهی در این شهرستان ضروری است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.