باران در ماهشهر و بندر امام اشک شوق را جاری کرد/ فریاد آرامش پس از باران را می‌توان شنید

معاون عمرانی فرماندار بندر ماهشهر گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد شهروندان در ماهشهر و بندر امام دریافت نشده است.

مهرزاد شریفی معاون عمرانی فرماندار بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده از جمله نصب پمپ‌های سیار در نقاط مختلف شهرستان و بندر امام خمینی (ره)، لایروبی شبکه فاضلاب و سیستم دفع آب‌های سطحی با وجود بارش باران طی دیروز گزارشی مبنی بر وقوع آبگرفتگی معابر و منازل و ایجاد اختلال در تردد شهروندان دریافت نشده است.

او میزان بارش باران در این شهر‌ها را حدود ۳۰ میلیمتر عنوان کرد و افزود: حجم بارش در آذرماه به میزان ۱۷۰ میلیمتر قابل قیاس با ۱۰۰ سال گذشته نبود، چرا که طی سال‌های قبل نیز شاهد بارش رحمت الهی به میزان ۹۰ میلیمتر هم بودیم، ولی مشکلی برای شهروندان به وجود نیامده است.

شریفی به برگزاری جلسات متعدد با مدیریت بحران خوزستان و ستاد بازسازی منازل آسیب دیده از آبگرفتگی‌ها اظهار داشت: با همکاری شهرداری، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و خرید لوله‌های موردنیاز برای شبکه فاضلاب از سوی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه عملیات لوله گذاری به طول ۲ کیلومتر در منطقه بلوکی‌ها طی روز‌های آینده اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون دفع آب‌های سطحی به تلاش شهرداری در مناطق مختلف درحال انجام است، تصریح کرد: با تخلیه کانال‌ها از نیزار‌ها در نقاط مختلف شهرستان بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) در دستور کار است، البته رفع مشکلات شهرک چمران نیز به زودی انجام می‌شود.

براساس این گزارش؛ در آذرماه امسال بارش بی سابقه و رگباری باران در خوزستان سبب وقوع آبگرفتگی گسترده معابر و منازل در شهرستان های اهواز، بندر ماهشهر، بندر امام خمینی (ره) و کارون شد و خسارت های زیادی به ساکنان این شهرها وارد کرد و منجر به سفر مسئولان کشوری به بندر امام و ماهشهر شد، ضمن اینکه تسهیلات بلاعوض و کم بهره به آسیب دیدگان از آبگرفتگی های اخیر تعلق گرفت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین کریمی
۱۰:۵۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
خداروشکر، ان شاءالله تداوم داشته باشه، ولی باید فکری به حال آبگرفتگی خیابان ها هم بشه و مشکل حل بشه، اگر بارندگی شدید داشته باشیم اتفاقات تلخ قبل دوباره تکرار نشه