ارائه خدمات اجتماعی به پسران خانواده‌های زنان سرپست خانوار

به پسران جوان خانواده‌هایی که زن، سرپرست خانوار است علاوه بر آموزش‌های شغلی و خدمات معافیت سربازی، کمک‌هزینه ازدواج نیز پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس اعلام کمیته امداد امام خمینی(ره) ۳۵ هزار کمک‌هزینه ازدواج به نوعروسان تحت حمایت از ابتدای سال جاری ارائه شده است و اهدای بسته‌های حمایتی و ارایه مشاوره‌های لازم از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.
 
در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۷۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند که بیش از نیمی از آن‌ها زنان سرپرست خانوار هستند.
 
یک میلیون و ۱۰۰ هزار زن سرپرست خانوار از حمایت‌های کمیته امداد برخوردار هستند که می‌توان در کنار توانمندسازی اقتصادی با تمرکز بر اشتغال خانگی، از طریق تشویق به تشکیل خانواده به توانمندسازی آنان کمک کرد.
 
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به فرزندان زنان سرپرست خانوار از دیگر اقدامات برای توانمندسازی این خانواده‌ها است  و به پسران جوان این خانواده‌ها علاوه بر آموزش‌های شغلی و خدمات معافیت سربازی، کمک‌هزینه ازدواج نیز پرداخت می‌شود.
 
در سال جاری ۷۸ هزار زن سرپرست خانوار از خدمات ودیعه مسکن و کمک اجاره بهره‌مند شدند. حداقل میزان مستمری در سال ۹۹ زنان سرپرست خانوار ۱۹۸ هزار تومان و حداکثر آنان ۶۱۷ هزار تومان بوده است.
 
یکی دیگر از اقداماتی که کمیته امداد برای رفاه زنان سرپرست خانوار انجام می‌دهد، پیگیری برای معافیت خدمت سربازی فرزندان این افراد است که در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۵۰ نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف شده‌اند.
 
بیشتربخوانید
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار