ادبیات درهفته‌ای که گذشت؛

آغاز ثبت نام طرح «زمستانه کتاب» از هفته آینده/ جزئیات جشنواره بین المللی شعر فجر تشریح شد

هفته گذشته شیوه ثبت نام کتابفروشی‌ها برای شرکت در طرح زمستانه کتاب تشریح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات رخ داد. در اینجا به مهمترین رویداد‌های ادبی اشاره می‌کنیم:


بیشتربخوانید


ثبت‌نام طرح «زمستانه کتاب» از هفته آینده آغاز می‌شود

با توجه به جایگاه کتابفروشان به عنوان یکی از موثرترین حلقه‌های زنجیره نشر و ضرورت حمایت از کتابفروشان و به دنبال آن تقویت صنعت نشر کشور، خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارمین طرح فصلی حمایت از کتابفروشی‌ها در سال ۱۳۹۹ را در اسفند ماه سال جاری برگزار می‌کند. فراخوان ثبت‌نـام کتابفروشان سراسر کشور برای شرکت در طرح زمستانه کتاب هفته آینده منتشر و جزئیات بیشتر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بهاء الدین خرمشاهی از بخش مراقبت‌های ویژه خارج شد

عارف خرمشاهی، فرزند بهاء الدین خرمشاهی در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت جسمانی این حافظ پژوه گفت: خوشبختانه پدرم از بخش مراقبت‌های ویژه خارج شدند و میزان درگیری ریه با کرونا به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است که این مسئله به دلیل تاثیر دارو‌ها بوده است.

نامزد‌های دریافت جایزه کتاب ماه و سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند

کمیته‌های تخصصی شعر و داستان کودک و نوجوان ۱۴ عنوان کتاب را شامل دو عنوان کتاب شعر کودک، چهار عنوان شعر نوجوان، شش عنوان داستان کودک و دو عنوان داستان نوجوان را به عنوان نامزد‌های فصل پاییز جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان تشخیص دادند.

از میان ۲۱۶ عنوان کتاب رسیده به دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان تا پایان فصل پاییز، ۱۸۱ عنوان کتابِ شعر، داستان و نمایش‌نامه به مرحله پایانی جایزه کتاب این فصل راه پیدا کردند.

در مهر سال ۱۳۹۹، ۱۱۲ عنوان کتاب، در آبان ۸۴ و در آذر ۲۰ عنوان کتاب از ۲۹ ناشر مورد بررسی قرار گرفت.

جزئیات جشنواره بین‌المللی شعر فجر تشریح شد/ برگزاری اختتامیه در تالار وحدت

نشست خبری جشنواره بین‌المللی شعر فجر در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور مصطفی اراضی جلالی دبیر علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر، مریم جلالی دبیر علمی این رویداد فرهنگی و ایوب دهقانکار مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

در این مراسم ایوب دهقانکار مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی در برنامه‌های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: محرومیت از دیدار چهره به چهره و استفاده از ظرفیت بسیار بزرگ و مغفول فضای مجازی فصل مشترک تمام برنامه‌های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سال جاری بود. این فضا، یک فضای بسیار مغتنم را برای حوزه فرهنگ به خصوص نشر و ادبیات کشور فراهم کرد. فضای مجازی یک فضای بسیار بزرگتر از فضای حقیقی است.

گزیده شعر‌های سیّد علی موسوی‌گرمارودی منتشر شد

گزیده شعر سیدعلی موسوی‌گرمارودی با تصویرگری جلدِ مرتضی یزدانی در ۸۷ صفحه برای نوجوانان بالای ۱۵ سال به چاپ رسیده است.کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از تجربیات و پیشینه گران‌بهای خود در صدد برآمده است که در این عرصه برای نوجوانان صاحب ذوق و دارای استعداد شاعری و نیز نوجوانان علاقه‌مند به شعر امروز و چه بسا طیف گسترده‌تری از دوست‌داران شعر، امکان برخورداری از این آثار را فراهم آورد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۷:۰۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
دیوارادبیات و زبان نشر ایران متلاشی شده.فقط میگن یاهاهاساقی و....پول نمیشه واسه ملت الکی درخت قطع میکنن کاغذپررانت به ناشرمیدهند.
آخرین اخبار