گام‌های مثبت شورای شهر یزد برای مدیریت عناصر چهار گانه زیست محیطی

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد از اقدامات این شورا در حوزه مدیریت آب، خاک و هوا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سپنتا نیکنام، رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد گفت: این کمیسیون اقدامات مثبتی به منظور حفظ محیط زیست شهری و مدیریت بهینه عناصر چهارگانه زیست محیطی در شهر یزد انجام داده است.

او افزود: آب از عناصر مهم طبیعت است که این کمیسیون برای مدیریت منابع آب شهر، جدا سازی آب شرب از آب مورد نیاز برای آبیاری درختان را در دستور کار قرار داده و با صرف هزینه میلیاردی، آب خام برای آبیاری درختان شهری مورد استفاده قرار گرفته است.
نیکنام با اشاره به عنصر خاک به عنوان دیگر عنصر اصلی طبیعت گفت: در این زمینه نیز ساماندهی نخاله‌های ساختمانی با همت سازمان مدیریت پسماند نهایی شده و با این اقدام تهدید پسماند نخاله ساختمانی برای یزد کمرنگ می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: همچنین ایجاد و گسترش فضا‌های سبز شهری از آیتم‌های مورد توجه برای حفظ هوای پاک بوده و برای استفاده بهینه از منابع انرژی و سوخت نیز به عنوان عنصر آتش در طبیعت تلاش شده است.

او افزود: از دیگر اقدامات مثبت این کمیسیون راه اندازی کارخانه کمپوست به منظور تفکیک و پردازش زباله و همچنین آماده سازی اپلیکیشن ثبت زباله بوده که با استفاده از آن شهروندان می‌توانند زباله‌های خشک خود را درب منازلشان به پیمانکار مربوطه تحویل دهند.

انتهای پیام/و

برچسب ها: شورای شهر ، منابع آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.