تاکید مقام سابق پنتاگون بر لحاظ کردن سلاح‌های هوش مصنوعی در پیمان استارت نو

یک مقام سابق پنتاگون معتقد است که برای تداوم پیمان استارت نو باید سلاح‌های هوش مصنوعی در آن لحاظ شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کارن کویتکوفسکی، مقام سابق وزارت دفاع آمریکا معتقد است که در صورت تداوم پیمان استارت نو تا سال ۲۰۲۶، آمریکا و روسیه باید سلاح‌های هوش مصنوعی (AI) را در چارچوب پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت نو) قرار دهند.

کویتکوفسکی که به عنوان یک افسر امور سیاسی-نظامی در سیاست خاورمیانه در پنتاگون خدمت می‌کرده، گفت: کلاهک‌های هسته‌ای استراتژیک در واقع تا حدودی از مد افتاده است و از بسیاری جهات به اندازه پیشرفت‌های جدید (مانند شبکه‌های کامپیوتری و هوش مصنوعی) در دفاع قابل توجه نیستند.

او افزود: استارت نو بیش از ۲۰۲۶ باقی نخواهد ماند؛ همراه با این واقعیت که دولت جو بایدن بعید است مایل به تمدید پیمان باشد.

این مقام معتقد است که برای حفظ این پیمان باید نوآوری‌های بیشتری اتخاذ شود.

هفته گذشته، روسیه و آمریکا پیمان استارت نو را که آخرین پیمان کنترل تسلیحات باقی مانده بین دو قدرت هسته‌ای است، تا سال ۲۰۲۶ تمدید کردند. آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن گفته است که این دوره پنج ساله می‌تواند دریچه‌ای برای گفت‌وگو در مورد تمام عواملی که بر ثبات استراتژیک تأثیر می‌گذارند، باشد. این پیمان زرادخانه‌های هسته‌ای استراتژیک هر کشور را به استقرار ۱۵۵۰ کلاهک و ۷۰۰ موشک و بمب‌افکن‌های سنگین محدود می‌کند.

پیش از این، یک کارشناس مسائل نظامی پیشنهاد داده بود آمریکا و روسیه می‌توانند پس از توافق برای تمدید پیمان موسوم به استارت نو، مذاکرات جدیدی را برای محدود کردن سیستم‌های دفاع موشکی و موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) آغاز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار