در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ملخ های صحرایی در مسیر هجوم به ایران

یک کارشناس محیط زیست گفت: بر اساس پیش بینی‌ها طی ۲۰ روز آینده ملخ‌های صحرایی به ایران خواهند رسید.

رضا صبوری کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره هجوم ملخ ها به ایران اظهار کرد: بر اساس پیش بینی و بررسی های کارشناسی در چند روز آینده یعنی حدود ۲۰ روز  دیگر ملخ های صحرایی به ایران هجوم می‌آورند، که این موضوع می تواند هشداری برای کشاورزان باشد.

او در ادامه بیان کرد: این ملخ ها معمولا از هندوستان و پاکستان به سمت ایران حرکت می کنند و متاسفانه هر ساله تعداد و جمعیت آن ها در مقایسه با سال گذشته چند برابر خواهد بود که این هجوم می‌تواند خسارت‌های میلیاردی به کشور و کشاورزان وارد کند، بنابراین باید اعتبارات لازم برای مقابله با این پدیده هر چه سریع تر در نظر گرفته شود.

این کارشناس محیط زیست تصریح کرد: جالب است بدانید که ملخ های صحرایی در روز ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر پرواز می‌کنند و  یک ملخ بالغ این توانایی را دارد که حدود ۳۰۰ تخم بگذارد که حداقل ۲۰۰ تخم تبدیل به پوره می‌شود و این پوره‌ها نیز در فاصله کمی به بالدار بالغ و نابالغ تبدیل می‌شوند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۴۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
در مسیر حجومهایشان پیشاپیش تور های ایستاده پهن و بزرگ کار بگذارید شکارشان کنید و مرتب بسته بندی استاندارد با کیفیتشان کنید و به کشورهای آسیای شرقی که ملخها را با روشهای مختلفی در آشپزخانهایشان درستش می کنند می خورند بفروشیتشان سود خوبی نصیبتان خواهد شد بی خودی انقدر هزینه های کلان برای خرید سم و سمپاش و نابود کردن این ملخهای خوراکی نکنید بجای این هزینه ها که به محیط زیست هم ضرر می رسانید با تورهای مختلف برایشان دام بگذارید و بگیریتشان و بفروش برسانیدشان . والسلام و صلوات التماس دعا
آخرین اخبار