بسته اخبار حوادث قم در ۲۳ بهمن ماه ۹۹؛

توقیف تریلر حامل ۳۱ هزار لیتر نفت سفید قاچاق در قم/شادی که سرقت اطلاعات می کند

مهم‌ترین حوادث خبری استان قم، امروز پنجشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۹ را در این بسته دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مهم‌ترین حوادث خبری استان قم، امروز پنجشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۹ از کشف سوخت قاچاق،دستگیری باند سارقان سیم های شبکه برق ،دستگیری سارق حرفه ای منازل فصلی و سرقت اطلاعات در سایه به روزسانی نرم افزار شاد حکایت دارد.

توقیف تریلر حامل ۳۱ هزار لیتر نفت سفید قاچاق در قم

سردار سید محمود میرفیضی ،فرمانده انتظامی استان قم گفت: در پیگیری اطلاعاتی پلیس امنیت اقتصادی استان همدان مشخص شد یک قاچاقچی با یک دستگاه تریلر قصد انتقال سوخت خارج از شبکه از تهران به فارس را دارد، بنابراین بلافاصله با اعلام موضوع به پلیس امنیت اقتصادی استان قم و رصد محور‌های مواصلاتی به صورت ویژه در دستور کار  قرار گرفت.

او افزود: درادامه با انجام اقدامات صورت گرفته خودروی مذکور در محور " قم - کاشان " شناسایی و توقیف شد.

فرمانده انتظامی قم گفت: راننده درمواجهه با کارآگاهان اذعان داشت خودرو حامل محموله هیدروکربن است بنابراین تریلر با هماهنگی مقام قضایی استان برای بررسی محموله به پلیس امنیت اقتصادی استان منتقل شد.

میرفیضی تصریح کرد: سپس با دعوت از نمایندگان شرکت ملی‌پخش فرآورده‌های نفتی و اداره استاندارد از محموله نمونه‌برداری و کارشناسان شرکت نفت پس از آزمایشات لازم نوع سوخت مکشوفه قاچاق را نفت سفید اعلام کردند.

فرمانده انتظامی قم گفت: در ادامه خودروی  حامل سوخت قاچاق به انبار شرکت نفت استان قم منتقل و کارشناسان پس از تخلیه مقدار آن را ۳۱ هزار و ۲۰۰ لیتر نفت سفید به ارزش ۳ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال اعلام کردند که در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

سارقان سیم های شبکه برق در دام پلیس قم

فرمانده انتظامی قم همچنین از دستگیری باند سارقان سیم شبکه برق درقم خبر داد و گفت: متهمان طی تحقیقات صورت گرفته به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

میرفیضی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم‌های برق از بخش‌های تابعه استان قم از جمله حوزه خلجستان و سلفچگان  موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قم قرار گرفت.

او ادامه داد: سارقان درساعات اولیه صبح و با یک دستگاه خوروی وانت در محل‌های مورد نظر حضور یافته و در کمترین زمان ممکن اقدام به سرقت سیم‌های برق کرده و متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی قم گفت: تحقیقات ادامه داشت تا این که مأموران گشت حوزه خلجستان، متهم اصلی را شناسایی و دستگیر کردند و پرونده نیز جهت انجام تحقیقات تکمیلی و دستگیری سایر اعضای  باند سرقت در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: درادامه با تلاش‌های صورت گرفته ۲ تن از همدستان متهم و همچنین یک نفر مالخر اموال مسروقه شناسایی و طی هماهنگی مقام قضایی استان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی قم گفت: متهمان در تحقیقات کارآگاهان به ۳۰ فقره سرقت سیم شبکه برق استان اعتراف و در نهایت به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

سارق حرفه ای منازل فصلی در قم بازداشت شد

سرهنگ میکائیل قهرمانپور، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم نیز از شناسایی و دستگیری سارق منازل فصلی و اعتراف متهم به ۱۰ فقره سرقت در استان خبر داد.

او گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از منازل فصلی بخش‌های تابعه استان از جمله بخش کهک، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان ضمن بازدید از محل‌های سرقت با تحقیقات گسترده میدانی پی بردند، سرقت‌ها با خودرو‌های مختلف از جمله وانت و پراید صورت گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی قم گفت: سپس با بررسی جغرافیای جرم مشخص شد ، سارق یا سارقان با تخریب دیوار و درب منازل خالی از سکنه مبادرت به سرقت اموال با ارزش داخل منازل کرده و متواری شده اند.

قهرمانپور افزود: تحقیقات ادامه داشت تا این که مظنون، متهم ۳۶ ساله سابقه دار اهل یکی از استان‌های غربی کشور که مدتی است به کاشان نقل مکان داشته شناسایی و کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی او  را در منزلش دستگیر و به قم منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: در نهایت نامبرده طی تحقیقات صورت گرفته به ۱۰ فقره سرقت منازل فصلی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال اعتراف و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

سرقت اطلاعات با به روز رسانی اپلیکیشن شاد

همچنین سرهنگ علی موالی، رئیس پلیس فتای قم تاکید کرد: پیام‌های جعلی که در فضای مجازی به دانش‌آموزان به منظور  به روز رسانی اپلیکشین شاد ارسال می‌شود فریبی برای به سرقت رفتن اطلاعات گوشی دانش‌آموزان است.

او افزود: اخیرا شاهد ارسال پیامک‌هایی با عنوان "به روز رسانی اپلیکیشن شاد" از سوی هکر‌ها به دانش‌آموزان هستیم، در این پیام‌ها از دانش‌آموزان خواسته شده تا اپلیکیشن شاد خود را به روز کرده در غیر این صورت اپلیکیشن شاد آن‌ها غیر فعال شده و دیگر خدماتی به آن‌ها ارائه نمی‌دهد.

موالی ادامه داد: پیام‌هایی که از سوی مجرمان سایبری برای دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی ارسال می‌شوند هدف آن‌ها چیزی جز سرقت اطلاعات گوشی نیست.

رئیس پلیس فتای قم گفت: دانش‌آموزان و خانواده‌های آن ها، اصلا به این پیام‌ها توجه نکرده و به لینک‌های ارائه شده در این پیام‌ها مراجعه نکنند، چرا که احتمال آلودگی سیستم آن‌ها به بدافزار‌های مخرب، جاسوسی و جعلی وجود دارد و تمامی اطلاعات گوشی اعم از پیامک‌ها، مخاطبین، عکس‌ها و... به سرقت خواهد رفت.

موالی  از دانش‌آموزان و خانواده‌ها درخواست کرد برای به روز رسانی اپلیکیشن شاد به سایت وزارت آموزش و پرورش مراجعه و از به روزرسانی کردن از طریق لینک‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر ارسال می‌شود خودداری کنند.

او به مدیران مدارس توصیه کرد: در گروه‌های درسی دانش آموزان در اپلیکیشن شاد در خصوص به سرقت رفتن اطلاعات گوشی تحت عنوان به روز رسانی اپلیکیشن شاد اطلاع رسانی کنند؛ تا دانش‌آموزان طعمه هکر‌ها نشوند.

موالی در پایان گفت: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرید و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق  پلیس فتا به نشانی  https:‎//www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار