رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیماران کرونایی استان تا پایان همه گیری کرونا به بیمارستان شهدای هسته‌ای به عنوان بیمارستان معین استان منتقل خواهند شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حاشیه مراسم بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۵۰۰ تخت دیگر نیز به مجموع تخت‌های درمانی استان بوشهر اضافه می‌شود. با برنامه‌ریزی و کار‌های صورت گرفته امیدواریم در سال ۱۴۰۴ به عدد ۲٫۲ تخت به ازای هر هزار نفر برسیم.

او با گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد و خاطره شهدای علم و دانش به ویژه شهدای انرژی هسته‌ای و شهدای مدافع سلامت افزود: تا پایان همه گیری بیماری کرونا در استان، بیمارستان شهدای هسته‌ای به عنوان بیمارستان معین برای ارائه خدمات به این بیماران اختصاص خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: وجود این بیمارستان به عنوان یک مرکز درمانی نوین در شهری که دارای تأسیسات وسیع هسته‌ای است امری ضروری به شمار می‌رود.

بیمارستان شهدای هسته‌ای در شرایط عادی  قابل استفاده است

او ادامه داد: هرچند میزان احتمال وقوع حوادث مرتبط با این تأسیسات ناچیز است، اما اورژانس پرتویی می‌تواند پاسخی به‌موقع و مؤثر به حوادث پرتویی احتمالی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اتاق عمل، ICU، بخش‌های ویژه و بخش‌های تحت نظر را از جمله بخش‌های بیمارستان شهدای هسته‌ای عنوان کرد که در شرایط عادی نیز قابل‌استفاده است.

۵۰۰ تخت به مراکز درمانی بوشهر افزوده می‌شود

کشمیری با قدردانی از رئیس جمهور، وزیر بهداشت و مردم استان بوشهر گفت: از آغاز به کار دولت تدبیر و امید بیش از ۷۰۰ تخت به مراکز درمانی استان اضافه‌شده است. همچنین ۵۰۰ تخت بیمارستانی دیگر اضافه خواهد شد.

او درباره مشترک بودن خدمات اداری و پشتیبانی بیمارستان شهدای هسته‌ای با بیمارستان شهدای خلیج‌فارس، بیان کرد: این بیمارستان  از لحاظ تأسیسات زیربنایی مثل اکسیژن ساز، دیزل برق و موتورخانه مستقل، اما از لحاظ اداری با بیمارستان شهدای خلیج‌فارس مشترک است.

بیمارستان هسته‌ای به کمک درمان کرونایی‌ها می‌آید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با شیوع ویروس کرونا در استان تنها بیمارستان دولتی شهر بوشهر به خدمات بیماران کرونایی تخصیص یافت و به همین علت تمامی مسائل آموزشی و دولتی که دانشگاه علوم پزشکی به مردم ارائه می‌داد به سایر بیمارستان‌های شهر واگذار شد.

کشمیری عنوان کرد: با راه‌اندازی بیمارستان شهدای هسته‌ای، بیمارستان شهدای خلیج‌فارس به روال عادی ارائه خدمات خود برمی‌گردد و بیماران کرونایی استان تا پایان همه گیری کرونا به بیمارستان شهدای هسته‌ای به عنوان بیمارستان معین استان منتقل خواهند شد.

او، با گرامیداشت یاد و نام شهدای مدافع سلامت و شهدای هسته‌ای بیان کرد: در یک سال گذشته همکاران ما با از خود گذشتگی در بخش بهداشت و درمان در استان بیماری کرونا را مدیریت کرده‌اند و حتی با وجود کمبود‌های موجود اجازه ندادند بیماری چه اتباع خارجی و چه افرادی که فاقد بیمه هستند از درمان محروم شوند.

زمان ساخت بیمارستان شهدای هسته‌ای به ۳ سال کاهش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ابراز قدردانی از استاندار بوشهر، معاون عمرانی استانداری بوشهر، فرماندار و مدیرعامل پدافند غیرعامل اعتبار هزینه شده برای ساخت این بیمارستان را بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کشمیری از تلاش شبانه‌روزی معاونت توسعه مدیریت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و پیمانکار طرح بیمارستان شهدای هسته‌ای هم تشکر و موضوع مهم در ساخت این بیمارستان را کاهش زمان ساخت به مدت ۳ سال و مشارکت مثال‌زدنی همکاری بین بخشی عنوان کرد.

او از سازمان انرژی اتمی به ویژه حمایت‌های مشفقانه و مشتاقانه دکتر صالحی در پیگیری این پروژه و دکتر رئیسی معاون کنونی وزیر بهداشت که طراحی، تصویب و عملیات اجرایی بیمارستان در دوران ریاستش بر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صورت گرفته است و حمایت‌های نمایندگان مردم استان در ادوار مختلف مجلس، کارکنان دانشگاه و مردم صبور استان بوشهر قدردانی کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.