محمد خاتمی کارگردان نمایش «سه شنبه‌های لعنتی» از افزایش دسترسی مخاطبان به فیلم تئاتر در سراسر دنیا خبر داد.

محمد مهدی خاتمی، کارگردان نمایش "سه شنبه‌های لعنتی " در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع این نمایش گفت: این نمایش، روایت فروپاشی خانواده محترمی به دلیل نابسامانی‌های اقتصادی و اجتماعی به وجود آمده در سال ۱۳۹۶ است. اتفاقاتی که در شش سه شنبه می‌افتد و هیچ کدام از اعضای خانواده در بروز این مشکلات مقصر نیستند.

وی درباره فرم صحنه بیان کرد: فرم صحنه در شش تابلو اجرا می‌شود و این نمایش به صورت رئالیستی اجرا می‌شود.

فیلم تئاتر گستره مخاطبان زیادی را در بر می‌گیرد

کارگردان نمایش «سه شنبه‌های لعنتی» درباره تمرین کرونا اظهار کرد: این نمایش را در بهمن ۹۸ اجرا کردیم که پس از یک هفته به دلیل کرونا لغو شد و دوباره اجرا در مرداد ماه هم لغوشد. کار ما آماده بود و تمرینات را با ماسک و شیوه نامه‌ها اجرا کردیم. اجرا‌های ما بدون ماسک انجام شد و شرایط خاص را باید بپذیریم و این کار کردن در این شرایط سخت بود. تئاتر در هر شرایطی باید به حیات خود ادامه دهد.

فیلم تئاتر گستره مخاطبان زیادی را در بر می‌گیرد

خاتمی درباره امرار معاش در شرایط تعطیلی یک ساله تئاتر اظهار کرد: گروه بازیگران تئاتر هستند، هرگز نفهمیدیم اعضای گروه چه کشیدند. تنها می‌دانم آنها از بی مهری متولیان تئاتر رنج کشیده اند تا از بیکاری و بی پولی.

این کارگردان تئاتر درباره ضبط آثار شرکت کننده در جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: فیلم تئاتر باعث می‌شود نمایشی را که در حالت زنده پنجاه نفر می‌توانستند ببینند ۵۰۰ نفر خواهند دید. الآن با اجرای آنلاین تعداد مخاطبان بیشتر شده و علاوه بر آن باعث دسترسی افراد بیشتری در همه جای دنیا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار