سامه‌یح در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان: 

دلالان در فروش مجوز داروخانه‌ها نقش دارند

عضو کمیسیون بهداشت با اشاره به وجود دلالی در خرید مجوز داروخانه ها گفت: دلالی هم در همه جا وجود دارد و حتی برای خرید نارنگی هم دلال‌ها نقش دارند!

همایون سامه‌یح نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوه دریافت مجوز و پروانه تأسیس داروخانه و دلالی در فروش این مجوزها گفت: بیشتر داروهای خاص و گرانقیمت به داروخانه های دانشگاهی، دولتی و نظامی تعلق می گیرد، دلالی هم در همه جا وجود دارد و حتی برای خرید نارنگی دلال‌ها نقش دارند!

وی افزود: خرید مجوز داروخانه پیش از انقلاب هم وجود داشته و موضوع جدیدی نیست. فروشنده و خریدار مجوز داروخانه لزوماً داروساز هستند و در این بین واسطه‌ها می‌آیند که برخی، مبلغ خرید مجوز داروخانه را تا یک میلیارد تومان هم اعلام می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تأسیس داروخانه در تهران نیاز به مجوز دارد و فرد باید چند سال در شهرستان‌های محروم فعالیت کند تا با جمع آوری امتیاز در تهران ثبت نام بتواند ثبت نام انجام دهد. چند سال طول هم می‌کشد تا مجوز بگیرد که مبالغ خرید و فورش مجوز را به نوعی می‌توان خرج زحمت و تلاش در مناطق محروم دانست.

سامه‌یح  توضیح داد: من دارای امتیاز لازم بودم ولی چون هر داروساز فقط یک بار می‌تواند مجوز داروخانه دریافت کند، حدود ۲۷ سال پیش در تهران مجبور به خرید مجوز شدم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار