رئیس جدید سازمان استاندارد کیست؟

چند روزی می‌شود که حرف و حدیث‌ها درخصوص انتصاب فردی سرشناس بر سازمان استاندارد کشور به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدت زیادی از پایان حکم نیره پیروز بخت رئیس سازمان استاندارد گذشته و هنوز نه حکم او تمدید شده و نه جانشینی برای او معرفی کرده‌اند. سازمان استاندارد به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های ریاست جمهوری هنوز تعیین تکلیف نشده و چند ماهی است که همه چشم انتظار تعیین تکلیف آن هستند.

 موضوع را از سازمان ملی استاندارد پیگیری کردیم، روابط عمومی این سازمان در پاسخ به پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تا به  امروز هیچ حکمی صادر نشده و خبری به دست سازمان ملی استاندارد نرسیده است. هنوز مشخص نیست حکم خانم پیروز بخت دوباره تایید شود یا جانشینی برای او معرفی شود.

علی رغم اظهارات روابط عمومی سازمان ملی استاندارد اخباری مبنی بر انتخاب غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به عنوان رئیس سازمان ملی استاندارد به گوش می‌رسد. حکم انتصاب شریعتی برای استانداری خوزستان هم به اتمام رسیده و هنوز تعیین تکلیف نشده است. این موضوع از سوی استانداری خوزستان تکذیب نشده است.

پیگیری‌ها از منابع مطلع حاکی از آن است که با توجه به قوانین سازمان بازنشستگی و سن نیره پیروز بخت رئیس فعلی سازمان ملی استاندارد؛ سازمان بازرسی کل کشور تاییدیه‌های لازم را برای تمدید حکم دریافت نکرده است و همین موضوع دولت را در ماه‌های پایانی به سمت انتخاب فردی جدید سوق داده است.

همچنین بررسی ها این خبر را بیش از قبل از شایعه به سمت واقعیت می کشاند. چرا خبر از برگزاری مراسم تودیع و معارفه شریعتی استاندار خوزستان در روز شنبه به گوش می رسد. آنطور که بررسی ها نشان داده گویا حضور شریعتی در سازمان ملی استاندارد نهایی شده باشد. انتخاب او برای این سمت از طرف واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور بوده است.

رئیس جدید سازمان استاندارد کیست؟

چند روز قبل هم استاندار خوزستان در واکنش به سئوالی مبنی بر انتصاب به عنوان رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: هر کجا که رئیس جمهور دستور دهد همان جا مشغول به خدمتگزاری خواهم شد. سرباز این نظام و این دولت و تابع دستورات رئیس جمهور هستم.

استانداری که بسیاری از مردم خوزستان از عملکرد وی ناراضی بوده اند حال قرار است سمت کشوری را در دست بگیرد، آن هم نهادی راهبردی که با تمام ابعاد مصرفی جامعه رابطه مستقیم دارد.

او متولد ۱۳۵۱ و دارای مدرک دکترای ژنتیک است. در سابقه فعالیت خود جایگاه‌هایی مثل مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های شادگان و ماهشهر، معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری خوزستان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان،عضو هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور و استانداری خوزستان فعالیت کرده است‌

همان طور که از ظاهر امر پیداست نه در تحصیلات و نه در رزومه کاری او هیچ اثری از موضوعات مرتبط با استاندارد دیده نمی‌شود. انتصاب فردی بدون رزومه کاری مرتبط برای یکی از سازمان‌های مهم و بزرگ کشور موضوعی سوال بر انگیز است که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

شریعتی که می گوید بارها به واسطه تخصص علمی‌اش، به عنوان دکتری ژنتیک انسانی، دانش آموخته دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران در کنگره های علمی خارج کشور و گاه به همراه همسرش حضور یافته، معتقد است، نیازی به دریافت پول به هر عنوانی و نیز برای سفر خارجی نداشته و اعلام کرده است که تمام اسنادش در آژانس‌های هواپیمایی موجود است.

استاندار خوزستان می گوید که او و همسرش نه فردی به نام میرزایی را می شناسند و نه از احدی پولی دریافت کرده اند.

او با اشاره به حضور همسرش در دادسرا و روبرو کردن او با این فرد که اعلام کرده بود چنین فردی را نمی شناسد، تصریح کرد، پرونده ای و کیفرخواستی در ارتباط با همسر وی وجود ندارد. دادستانی نیز با دادن اطلاعیه‌ای این موضوع را تکذیب کرده و اگر فردی مدرکی حقوقی، شرعی، قانونی و قضایی مبنی بر موضوع اتهام وارده به همسرش دارد، ارائه کند.

وی ادامه داد: او و همسرش در طول مدت فعالیتش در مقام استاندار از هیچ شخص و نهادی هیچ پول رایجی دریافت نکرده است و آبروی نظام را آز آبروی خودش مقدم‌تر دانسته است. کسی که شرافت دارد دست به چنین اقدامی نمی زند چه نیازمند باشد و چه نیاز نداشته باشد، چه برسد به بنده که نیازی هم نداشتم.

در مجموع به نظر می‌رسد انتخاب دولت برای سازمان ملی استاندارد و نهایی شده و شخصی بدون سابقه کاری و تحصیلات مرتبط زمام دار سازمان ملی استاندارد خواهد بود. شریعتی پیش از این هم به عنوان گزینه اصلی برای انتصاب به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر انتخاب شده بود اما عواملی از جمله مواردی که به آن پرداختیم مانع از حضور او در این جایگاه شد اما گویی این بار به جایگاهی که به دنبالش بود دست پیدا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۱۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
وقتی بجای تخصص، تعهد( با آن تعریف غلط و سلیقه ای) مطرح باشد، مطمئن ترین افراد برای مسئولان، خانواده و آشنایان و عده ای چاپلوس تملق گو هست و جایی برای متخصص منتقد وجود نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
حس میشه رئیس جمهور کشور رو به سمتی میبره که دیگه جایی برای جبران نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
وقتی از پشت پرده ها با خبر باشی نتیجه میشه روز به روز پست بالاتر دریافت کردن حتی اگر هزاران خلاف هم بکنی.چه پشت پرده هایی هست که او میداند ولی مردم نمیدانند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۲۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
حاج مهدی
۱۰:۰۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
دوستان،ضربه ای ایشون به استان عزیزما واردآورد،هیچکس نکرد.....استان ما بدترشدتوی این مدت...کدوم مشکل رو حل کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
روح اله بنایی
۰۹:۰۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
از این دولت بیش از این بر نمیاد.مگه بقیه مدیران سابقه داشتند....از این پس بی استاندارد هم میشیم
Netherlands
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
چرا ایشون باید همیشه سر یک کاری باشن؟ خدارو شکر که از پس استانداری بر نیومدن جای اینکه بازخواستش کنن گذاشتنش سر یک کار دیگه که اتفاقا خیلی هم تخصصیه و اصلا به ایشون ربطی نداره.کسی تو این مملکت نیست به داد مردم برسه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
خدا به داد مردم ایران برسه ، این آدم نالایق ترین فردی که در زندگیم دیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
ایشون نزدیک به۶سال استاندار خوزستان بودن وهیچ کاری برای استان انجام نداد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
صبر خدا زیاداست به موقعش تو کاسه ی اونی که باید بزنه میزنه .
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۰۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
از بس کارش تو خوزستان خوب بود // حالا میارنش تو استاندارد
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۱۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
رئیس جدید سازمان استاندارد کیست؟
خواهشا یک مدیر و مسئولی را در این پست بسیار مهم بگذارید که دکترای کارشناس کاردان رشته های استاندارد و کیفیت را داشته باشد و با استانداردهای بین المللی کامل آشنا باشد و معنی و مفهوم و عملکرد استاندارد و کیفیت را کاملا از هر لحاظ بداند و سوابق و تجربیات ارزنده ایی در این امور بسیار مهم داشته باشد تا کشور را از هر لحاظ بتواند به استانداردهای کیفی مطلوب جامعه انسانی پیشرفته برساند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
یا خداااااااااااااا
خدایا خودت به فریادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ? خدا شر خائنان به مملکت را از سر مان کم کند . کسی که سابقه توام با آلودگی و سو مدیریت داره ، چرا نباید کنار گذاشته بشه . تاکی این باند بازی ها به ما آسیب خواهد زد
آخرین اخبار