پیش به سوی قهرمانی نیم‌فصل / کدام تیم از نقش جهان به صدر می‌رسد؟

دیدار حساس و مهم سپاهان اصفهان در برابر استقلال تهران در هفته پانزدهم لیگ برتر ، امروز در ورزشگاه نقش جهان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  ساعت ۱۷:۱۰ امروز با سوت سید وحید کاظمی دیدار فینال‌گونه هفته پانزدهم نیم فصل اول بین دو تیم سپاهان اصفهان و استقلال تهران در ورزشگاه بزرگ نقش جهان آغاز خواهد شد.

این دو تیم در تاریخ لیگ برتر ۳۸ مرتبه به‌مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۱۵ پیروزی سهم استقلال و ۱۱ پیروزی سهم سپاهان بوده، ضمن اینکه ۱۲ دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

سپاهان اصفهان در ۱۴ دیدار گذشته خود عملکرد پر فراز و نشیبی داشته، طلایی‌پوشان با ۲۳ گل‌زده دارای بهترین خط حمله لیگ برتر هستند که از این تعداد گل ۱۱عدد آن سهم شهباززاده‌ای بوده که آقای گل فعلی لیگ است.

ناگفته نماند طلایی‌پوشان در زمین خودی ضعف‌های زیادی داشته‌اند و با ۱۸ گل‌خورده، خط دفاعی شکننده‌ای دارند، معضلی که می‌تواند تبدیل به پاشنه‌آشیل آن‌ها در مقابل خط حمله قدرتمند و هجومی آبی‌های پایتخت شود.

سپاهانی‌ها در آرامش به کار خود ادامه می‌دهند و نیم‌نگاهی به قهرمانی نیم فصل دارند، اتفاقی که تنها درصورت برد برابر استقلال برای آن‌ها رخ خواهد داد.

در آنسوی میدان آبی‌های پایتخت می‌ایستند، تیمی که هفته‌هاست صدرجدول را به تسخیر خود درآورده و با وجود نتایج سینوسی‌اش کماکان در رده اول قرار دارد.

استقلالی‌ها اگرچه در صدرجدول حضور دارند، اما حاشیه‌هایی که در هفته‌های اخیر برای آن‌ها رخ داده می‌تواند بلای جانشان شود و شاگردان فکری به‌وسیله رقبای سرسختشان به زیر کشیده شوند؛ بنابراین برای پایان دادن به ناکامی‌های چندسال اخیرشان محکوم هستند که این حاشیه‌ها را نیز کنار بگذارند.

از قهر وریا غفوری در دیدار با نساجی و رسانه‌ای شدن قرارداد میلیاردی‌اش گرفته تا اعتراض بازیکنان به سرمربی، مدل غذا و حتی زمین تمرینی تیم حواشی‌ای هستند که در اردوی استقلالی‌ها به‌وجود آمده است.

اما شاگردان فکری درحالی پای به اصفهان می‌گذارند که برخلاف رقیبشان با ۹گل‌خورده دومین خط دفاعی برتر لیگ را پس از پرسپولیس در اختیار دارند.

رشید مظاهری کلیدی‌ترین مهره آبی‌ها در این فصل بوده و بدون شک واکنش‌های دیدنی‌اش امتیازات زیادی را برای استقلالی‌ها به ارمغان آورده، قطعا کار مهاجمین سپاهان خصوصا شهباززاده برای باز کردن دروازه سخت خواهد بود.

استقلالی‌ها به‌احتمال زیاد شیخ دیاباته را برای این مسابقه در اختیار نخواهند داشت و مثلث ترسناک آبی‌ها ناقص خواهد بود.
در سمت سپاهانی‌ها هم کیروش استنلی با اعلام نویدکیا در لیست سپاهان برای این جدال قرار نخواهد داشت.

سپاهان از ۶ دیدار خانگی‌اش در این فصل تنها یک شکست متحمل شده و در طرف مقابل استقلال تهران هم تنها یک بار در بازی خارج از خانه خود تن به شکست داده است.


همچنین سپاهانی‌ها از لیگ چهاردهم تا بدین‌جا در ۶فصل گذشته هیچگاه موفق به پیروزی برابر استقلال در خانه خود نشده‌اند.

این دیدار مصاف بازیکنان با تیم‌های سابقشان نیز هست، از بین تمامی بازیکنان استقلال، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، سیاوش یزدانی و وریا غفوری سابقه پوشیدن پیراهن سپاهان را دارند.


در تیم سپاهان نیز روح‌الله باقری، امید نورافکن و سجاد شهباززاده در تیم استقلال بازی کرده‌اند.

تقابل اندیشه‌های متفاوت محمود فکری و محرم نویدکیا روی نیمکت دو تیم هم حساسیت خاص خودش را دارد و هواداران دو تیم بی‌صبرانه آماده تماشای این جدال نفس‌گیر هستند.

تقابل دروازبانان جوان و آماده در درون دروازه، مدافعان بلندقامت و چالاک و خط حمله رونده دو تیم در مستطیل سبز بدون شک جذابیت این مسابقه را دوچندان خواهد کرد.

تیمی که پیروز این دیدار شود به همه نشان می‌دهد لیاقت بیشتری برای دست‌یابی به قهرمانی بیستمین دوره لیگ برتر دارد. نتیجه تساوی نه‌تن‌ها به درد هیچکدام نمی‌خورد؛ بلکه فرصتی برای رسیدن دوباره پرسپولیس به صدرجدول است.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهراب
۰۹:۵۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
احتمال میدم استقلال ببره