واکنش رئیس پلیس تهران به حواشی دستگیری سارق گردن بند علی دایی/ برخورد مقتدرانه پلیس با برهم زدگان امنیت مردم

سردار رحیمی گفت: نیروی انتظامی در مقابل مجرمان مقتدرانه برخورد می‌کند و در مقابل کسانی که امنیت مردم را مختل کرده اند شوخی نداریم.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگاظهار کرد: نیروی انتظامی در کنار کادر درمان، با تمام توان در طول یک سال گذشته تلاش کرده است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب، فرمودند نیروی انتظامی، نیروی مسلح اجتماعی است. ما برای عملیاتی کردن این تدبیر باید تلاش ویژه‌ای داشته باشیم. نیروی انتظامی باید یار مهربان در عین حال مقتدر برای مردم باشد. رویکرد مردم محوری و جامعه محوری باید بر سایر رویکرد‌ها تقدم داشته باشد. تلاش‌های فراوانی هم در این زمینه شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی دو رویکرد اصلی دارد، گفت: یک برخورد مدارا مدارانه با مردم است و یک برخورد مقتدرانه با اراذل و اوباش و مجرمان است و در مقابل کسانی که امنیت مردم را مختل کرده اند شوخی نداریم.

سردار رحیمی ادامه داد: پلیس با سارق، قاتل، جانی و کسی که امنیت عمومی مردم را برهم می زند تعارف ندارد و حتما در مقابل این افراد مقتدرانه برخورد می‌کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: در تهران بزرگ طرح‌های مختلفی را اجرا می‌کنیم، طرح رعد، کاشف، ظفر و... که تمام این طرح‌ها مربوط به رویکرد مقتدرانه پلیس است. پلیس پیشگیری کلاس‌هایی را برای نوجوانان و قشر تاثیر پذیر جامعه برگزار می‌کند، رویکرد فرهنگی پلیس افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در طول این یک سال سبک زندگی، کار و ... را تغییر داد، افزود: در عین حال ماموریت تعدادی از دستگاه‌ها افزایش یافت، عزیزان ما در بخش درمان کارشان بیشتر شد و کار نیروی انتظامی هم مضاعف شد. در بخش اصناف، رعایت فاصله گذاری، محدودیت‌های سفر‌ها و... برنامه ریزی‌های خاصی انجام دادیم. خاموشی معابر در حوزه انتظامی و راهنمایی و رانندگی اقدامات پلیس را بیشتر کرد و تلاش کردیم که احساس امنیت را از جامعه سلب نکنیم.

بیش از ۸۰ درصد پرونده‌ها در کلانتری سازش می‌شود

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه هزاران خودرو را در مبادی شهر‌ها برای کنترل ویروس کرونا جلوی آن را گرفتیم، بیان کرد: تمام معیار پلیس در برنامه ریزی مردم هستند، در پلیس‌های تخصصی مختلف اصل بر این است که با ناهنجاری‌های مختلف برخورد شود. مردم ما، مردمی پلیس دوست هستند بیش از ۸۰ درصد پرونده‌ها در کلانتری جمع و جور می‌شود، تشویق به صلح می‌کنیم.

سردار رحیمی تصریح کرد: ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار مراجعه به پلیس داریم در کلانتری این آمار ۱۰ هزار مراجعه است و تلاش بر این است در همان کلانتری این صلح برقرار شود.

وی ادامه داد: طرح ترخیص موتور سیکلت‌های رسوبی را آغاز کردیم و پلیس با نگاه مدارا و تسهیلاتی که فراهم کرده این امکان را فراهم کرده تا مراجعه کنند و موتورسیکلتشان را تحویل بگیرند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس آگاهی با سیستمی که تحت عنوان "پلیس من" ایجاد کرده است شرایطی فراهم آورده که  مردم می‌توانند این اپلیکیشن را نصب کرده و بعد از سرقت اموال و یا خودرو، مشخصات اموال خود را در این اپلیکیشن ثبت کنند و کل کشور  از سرقت باخبر می‌شوند.

سردار رحیمی تصریح کرد: شروع و پی جویی کشف جرم از لحظه‌ای است که مالباخته به پلیس اطلاع می‌دهد و در سیستم ثبت می‌شود و بلافاصله کار پیگیری و پی جویی پلیس آغاز می‌شود. در یک سال گذشته طرحی را اجرا کردیم تا فاصله بین وقوع و کشف جرم کاهش یابد.

وی اضافه کرد: روزانه صد‌ها جرم کشف می‌شود، اما رسانه این ظرفیت را ندارد که اطلاع رسانی کند و پلیس هم فرصت این را ندارد که بخواهد درباره تمام کشفیات اطلاع رسانی کند. اما وقتی کلیپی در فضای مجازی منتشر می‌شود امنیت عمومی جامعه برهم می‌خورد، هیچ فرقی برای پلیس ندارد که کدام جرم فیلم آن در فضای مجازی پخش شده و کدام جرم پخش نشده است، برای نیروی انتظامی هیچ تفاوتی وجود ندارد چرا که وظیفه ایجاد امنیت در جامعه است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: این که می‌گویند پلیس فقط، سارق علی دایی را دستگیر کرد حرف درستی نیست برای پلیس هیچ تفاوتی وجود ندارد نیروی انتظامی روزانه ده‌ها تن مواد مخدر، صد‌ها خودرو و موتورسیکلت کشف، صد‌ها سارق را دستگیر می‌کند.

وی درباره تمهیدات پلیس در روز‌های پایینی سال، گفت: خرید‌های شب عید آغاز شده است و از همین حالا پوشش امنیت و کنترل بازار در دست گرفته ایم، در حوزه ترافیک خصوصا در کلانشهر‌ها برنامه ریزی‌هایی انجام شده است و تا ۲۹ اسفند این تمهیدات وجود دارد و برای تعطیلات عید هم برنامه ریزی‌هایی را انجام می‌دهیم، اما مبنای تمام تمهیدات پلیس در تعطیلات نوروز ستاد مقابله با کروناست.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی آماده و در خدمت تمامی مردم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار