حوادث امروز شنبه ۲۵ بهمن ماه ۹۹ در استان خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف خوزستان در روز شنبه ۲۵ بهمن ماه ۹۹ را در این بسته خبری مشاهده کنید.

محموله موادمخدر به بن بست پلیس هندیجان رسید

سردار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: با هدف تداوم اجرای طرح‌های قاطع و مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال یک محموله مواد مخدر مطلع شدند.

او افزود: در این زمینه ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان مستقر در محور‌های مواصلاتی شهرستان هندیجان طی ۲۴ ساعت، محور تردد ۳ دستگاه پژو پارس، سمند و پژو ۴۰۵ حامل مواد مخدر را شناسایی و طی چند عملیات غافلگیرانه متوقف کردند و در بازرسی از ۳ دستگاه خودروی توقیفی مقدار ۳۲۱ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بودند، کشف شد.

به گفته سردار صالحی در این رابطه ۳ قاچاقچی موادمخدر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شدند.

دستگیری شکارچی غیر مجاز دراج در دزفول

رضا قپانچی پور رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول بیان داشت: طی گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت این اداره در زیستگاه‌های حاشیه شهرستان، موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز پرنده حمایت شده دراج شدند و از متخلف مذکور لاشه ۲ قطعه پرنده دراج و یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد.

او با بیان اینکه متخلف پس از تفهیم اتهام جهت سیر مراحل قانونی رسیدگی به تخلف صورت گرفته به مراجع قضایی معرفی شد، افزود: پرنده دراج یکی از گونه حمایت شده و تحت حفاظت سازمان محیط زیست است که به دلیل تخریب زیستگاه و شکار غیر مجاز به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد.

براساس مصوبه ۴۴۳ شورای عالی حفاظت از محیط زیست بهای ضرر و زیان وارده بر محیط زیست بازای شکار غیر مجاز هر قطعه پرنده حمایت شده دراج، برای گونه نر ۶ میلیون ریال و برای گونه ماده ۳ برابر مبلغ مذکور تعیین گردیده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.