غلامی گفت: در محیط‌های علمی آنچه همیشه اخلاق معروف بوده و کارکردش را در طول زمان‌های متمادی حفظ کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم در نشست رونمایی از آیین نامه اخلاق در آموزش بیان کرد: نظام نامه اخلاق در آموزش در دانشگاهها به عنوان یک سند مهم در زمینه بسط و توسعه و تعمیق اخلاق به کار گرفته خواهد شد.

او ادامه داد: در حوزه پژوهش و فناوری کارگروه‌های اخلاق در پژوهش را داشته‌ایم ولی بعد از تصویب قانون مبارزه با تقلب علمی بحث اخلاق در آموزش با ساماندهی قوی تر در مراکز پژوهشی شکل گرفته و یکی از وظایف این کارگروه ها ترویج اخلاق در محیط های علمی است.

به گفته وزیر علوم، در محیط‌های علمی آنچه همیشه معروف بوده اخلاق بوده و کارکردش را در طول زمان‌های متمادی حفظ کرده است.

او گفت: هرکاری از این سنخ در توسعه و تعمیق و استمرار اخلاق در جامعه اثرات مهمی خواهد گذاشت. تبیین و توجیه و ابلاغ این کار‌ها کمک می‌کند که در سطح جامعه به مراکز علمی اعتماد پیدا شود و این اعتماد‌ها مستمر و دائمی باشد.

غلامی افزود: صدور بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در سال ۹۷ اتفاق افتاد و در ضمن آن چندین شاخص برای آینده کشور تعیین شد که یکی بحث علم و پژوهش بود و نشان می‌دهد علم و پژوهش برای آینده کشور یک حرکت بالنده و رو به رشد است و برای آینده کشور هم مهم تلقی می‌شود.

وزیر علوم با اشاره به اینکه  این اسناد اخلاقی باید به تحقق این شاخصه مهم در گام دوم جامه عمل بپوشانند، گفت: بحث معنویت و اخلاق در بیانیه گام دوم باید مورد توجه بیشتر در حوزه‌های اخلاق در پژوهش شود.

غلامی گفت: قطعا تحقق اهداف و شاخصه‌های گام دوم انقلاب بر محور اخلاق بهتر پایدار‌تر و موفق‌تر خواهد بود و محیط‌های علمی ما از این منظر به موضوع توجه خواهند داشت. مراکز علم و فناوری نیاز دارند که در صحن جامعه حضور داشته باشند و نیازمند اعتمادی سازی عمیق و گسترده هستیم.

به گفته این مقام مسئول، هر چه قدر این فضا را بیشتر معرفی کنیم مشخصا همکاری متقابل بیشتری بین دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت.

در پایان این برنامه از آیین نامه اخلاق در آموزش رونمایی شد و از تدوین کنندگان آن تجلیل به عمل آمد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار