لزوم خرید اینترنتی فقط از فروشگاه‌های معتبر و مجاز

رئیس پلیس فتای کرمان گفت: بی‌توجهی شهروندان در خصوص رعایت موارد ایمن در یک خرید آنلاین، سبب می‌شود، به راحتی در دام مجرمان سایبری گرفتار شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: مجرمان سایبری همواره با ترفند‌های مختلف فروش کالا در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی به دنبال سوء‌استفاده از شهروندان هستند.

او افزود: افراد سودجو و کلاهبردار در فضای مجازی به خصوص سایت‌های درج آگهی با تبلیغات گسترده فروش کالا به قیمت ارزان‌تر از بازار، تخفیف ویژه، قیمت‌های استثنایی و باور نکردنی و... شهروندان را ترغیب به خرید کالا و محصولات خود می‌کنند.

رئیس پلیس فتا کرمان تصریح کرد: زمانی که کلاهبردار خریدار را مجاب به خرید کرد از وی درخواست مبلغی به عنوان بیعانه می‌کند و این در صورتی است که پس از واریز بیعانه، کلاهبردار یا همان فروشنده دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده و از تحویل و یا استرداد وجه امتناع می‌ورزد.

 او در خصوص جلوگیری نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در زمان خرید کالا در فضای مجازی گفت: افراد بایستی سفارش کالا و اقلام مورد نیاز خود را فقط از سایت‌های فروشگاهی معتبر انجام داده و از سایت‌هایی خرید کنند که «نماد اعتماد الکترونیکی» را داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امکان جعل نماد اعتماد الکترونیک نیز وجود دارد، افزود: پس از مراجعه به سایت رسمی این مرکز به نشانی https:‎//enamad. ir/DomainListForMIMT می‌توانید از طریق لینک مربوطه، فروشگاه مورد نظر را در بین مجوز‌های اعطا شده جستجو کنید و از صحت نماد ارائه شده مطمئن شوید.

رئیس پلیس فتا کرمان تصریح کرد: به هیچ عنوان به تبلیغات فروش کالا با کیفیت بالا و قیمت ارزان در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنید و از پرداخت هر گونه وجهی تحت عنوان بیعانه خودداری کنید.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: در فضای مجازی در صورت مواجه با هر گونه سوال، مشکل و یا مورد مجرمانه و مشکوک به آدرس اینترنتی سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی مراجعه و یا از طریق شماره تلفن ۲۱۸۲۴۶۰۳-۰۳۴ با پلیس فتا کرمان ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار