معاون فرماندار بندر ماهشهر:

شرکت‌های پتروشیمی و تولیدی موظف به مدیریت پسماند‌ها هستند

معاون فرماندار بندر ماهشهر گفت:شرکت‌های پتروشیمی و تولیدی دولتی و غیردولتی مستقر در بندر ماهشهر باید از مصوبات شورای مدیریت پسماند تبعیت کنند.

ابراهیم آریازنگنه معاون فرماندار بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با تقدیر از پیگیری‌های اعضای شورای مدیریت پسماند برای جلوگیری از نابسامانی‌ها و مشکلات زیست محیطی و مدیریت پسماند‌های شهری، صنعتی و عفونی گفت: شرکت‌های پتروشیمی و تولیدی آلایندگی‌های فراوانی به دنبال دارند.

او با تاکید بر تبعیت مدیران دولتی و غیر دولتی و شرکت‌های تولیدی از مصوبات شورای مدیریت پسماند افزود: پسماند‌های خطرناک عفونی حاصل فعالیت‌های پزشکی و بیمارستانی است و همه بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکی مکلف به جداسازی و امحای زباله‌های عفونی هستند.

آریازنگنه با بیان اینکه اداره محیط زیست شهرستان موظف به نظارت بر اماکن مذکور و معرفی خاطیان به مراجع قضایی است، اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از انتشار بیماری‌های عفونی و ویروس کرونا کارگروهی ویژه تشکیل شد و دستگاه‌های اجرایی متولی موظف شدند به صورت هفتگی نحوه حمل، جداسازی، تخلیه و امحای پسماند‌های عفونی را رصد و گزارش کنند.

معاون فرماندار بندر ماهشهر تصریح کرد: همچنین جهت ساماندهی نخاله‌های ساختمانی پتروشیمی‌ها و سازمان منطقه ویژه و مکان یابی جهت تخلیه پسماندها، با همکاری شهرداری بندر امام خمینی (ره) و نظارت اداره محیط زیست نیزار‌های منتهی به پارک ۵۰ هکتاری بندر امام درنظر گرفته شده و مقرر شد با محوریت معاونت فرمانداری و بازدید‌های میدانی اقدامات لازم جهت هدایت پسماند‌های ساختمانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی‌ها و زیرسازی پارک ۵۰ هکتاری بندر امام انجام شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.