مراسم اعتکاف برگزار نمی‌شود

مراسم اعتکاف در ایام البیض ماه رجب، به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین اعتکاف یا اقامت چند روزِ در مسجد برای انجام اعمال مستحبی، سنتی است که سال‌ها میان مسلمانان ایران و جهان برقرار است. شوق به اعتکاف باعث می‌شد که حتی برخی اماکن که برگزار کننده این مراسم باشند، چندین روز پیش از فرارسیدن ایام البیض ماه رجب، ظرفیتشان تکمیل شود. سیل کرونا ایام اعتکاف را هم مانند شب زنده داری‌های ماه مبارک رمضان و خیلی از دورهمی‌های معنوی و مذهبی را از ما گرفت.


بیشتر بخوانید


امسال دومین سالی خواهد بود که به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری مراسم اعتکاف ماه رجب، میسر نیست. روح الله عبداللهی سرپرست روابط عمومی سازمان تبلیغات استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما اعلام کرد که برگزاری مراسم اعتکاف ممنوع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
چطور مسافرت و کنسرت و بازار و هزار چیز دیگه آزاده،فقط توی اعتکاف و هیات کرونا هست؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
تنها مراسم های مذهبی برگذار نمیشه
مسولین خسته نباشید
سفر به همه کشور های سیاحتی بازه اون موقع نوبت کربلا و نجف که میشه کرونا هست
اعتقاداتمون رو فراموش نکنیم کشور عراق با برگذاری اربعین با ۱۴ میلیون زائر از جای جای جهان امار کروناش صفر هست و ما آمارمون اینه
روزای بدتری رو هم خواهیم دید اگه همین روند ادامه پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
تعداد کم چه اشکالی داره مثلا تو یه مسجد بیست نفر معتکف بشن ،کلا نباید تعطیل بشه یه ظرفیتی بزارن،مثلا اوتوبوس بین شهری و استانی تعطیل نشده اما ظرفیتش نصف شده،البته تا دم در ترمینال بعد راننده خودش مسافر جور میکنه و ظرفیت رو میکنه همون چهل نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
حیف
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۱۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
بسیار مراقب ویروس منحوس انگلیس باشید .
از این انگلیسیهای استعمارگر اشغالگر جنایتکاران غارتگران دروغگویان فتنه گران توطئه گران موذی از قدیم الایام تا کنون جز شر و نکبت به ملت ایران هیچ گونه خیری نرساندند . ملت متحد و یکپارچه خردمند مظلوم صبور قهرمان ایران اسلامی تمامی دستور العمالهای بهداشتی ایمنی و حد فاصله فیزیکیتون را کاملا و مجدانه رعایت کنید تا انشاءالله کمر ویروس منحوس تروریستی کرونا در انواع و اقسامش شکسته شود با ساده انگاری و بی تفاوتی و بی اهمیتی خانواده هایتان را عزا دار نکنید تروریستهای جهانخوار فراعنه ظالم و ستمگر این ویروس را ساخته و پرداخته اند و کمر به قتل تک تک همه ایرانیان بسته اند متحدانه و مجدانه خواهشمندیم از خودتان و خانواده هایتان محافظت کنید و از خانه هایتان جز برای خرید معیشتی با رعایت تمامی دستورالعمالهای بهداشتی و ایمنی خارج نشوید و از مسئولین ستاد مبارزه با کرونا هم خواهنیم دستوراتی محکم و مجدانه مجدانه به تمامی دستگاهای نظامی و انتظامی و شهرداریها استانداریها بدهند تا تمامی مرزهای آبی و خاکی و هوایی کشور را مجدانه شبانه روزی مراقبت و محافظت کنند و افراد آلوده را سریعا قرنطینه کنند و مداوا کنند و تمامی مکانهای عمومی را هر روز ضد عفونی و گندزدایی کنند و دولت محترم هم با سخاوتمندی به حساب همه یارانه بگیران کل کشور اسلامی پول تزریق کنند برای گذران معیشتیشان نه اینکه فقط به 31 میلیون نفر یارانه بگیر نفری 100 هزار تومان پرداخت کنند به والله قسم همه یارانه بگیران نیازمندان جامعه ایران اسلامی هستند .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .