در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

راهکار آقای کارگردان برای درآمد زایی در تئاتر

یک کارگردان تئاتر برای درآمدزایی در روز‌های ابتدایی شروع اجرا‌ها و جلب مخاطب شیوه خاصی را در پیش گرفته است.

مرتضی گلچین نویسنده و کارگردان تئاتر درباره نمایش «من دیوانه نیستم» به خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نمایش «من دیوانه نیستم» نمایشی رئال کلاسیک است؛ نمایش فضای بیمارستان روانی در یکی از شهر‌های آمریکا را در اواخر دهه‌های میلادی به تصویر می‌کشد.

وی درباره داستان «من دیوانه نیستم» بیان کرد: داستان با یک دانشجوی رشته روان‌شناسی شروع می‌شود که برای تحقیقات به آن بیمارستان می‌رود. وی قصد دارد با چهار بیمار روانی صحبت کند و مشکلات و علت حضورشان در بیمارستان روانی را مورد بررسی قرار دهد. نکته‌ای که برای این دانشجو حائز اهمیت است جرم مشترک میان این چهار نفر یعنی ارتکاب به قتل است.

گلچین درباره پیام نمایش اظهار داشت: پیام «من دیوانه نیستم» اهمیت گوش دادن، شنیدن، صبر و درک کردن را در میان انسان‌ها به نمایش می‌گذارد. شاید اگر کسی صدای بیماران این بیمارستان را می‌شنید؛ درک بهتری از اوضاع آنان داشتیم.

وی با اشاره به تعطیلی سالن‌ها به مدت یک سال، به اجرا در شب‌های عید اشاره کرد و گفت: «من دیوانه نیستم» ۲۰ آبان برای اجرا آماده بود اما  تعطیلی سالن‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا زمان اجرا را به تاخیر انداخت. حالا نمایش برای ۲۰ فروردین به مدت ۳۰ شب در سالن مشایخی به روی صحنه خواهد رفت. یکی از موانع بر سر راه تئاتر، تعطیلی سالن‌ها بود که باعث متضرر شدن گروه‌های تئاتری نیز شد.

این کارگردان تئاتر درباره هنر تئاتر مطرح کرد: تئاتر قبل از کرونا هم دست به عصا حرکت می‌کرد. بهانه شیوع ویروس کرونا، تعطیلی یک ساله سالن‌ها را به دنبال داشت. کما اینکه تعطیلات باعث منصرف شدن و کناره گرفتن برخی از هنرمندان از ادامه راه هنر نیز شد. تئاتر ما نیاز به رسیدگی و توجه دارد. امیدوارم در روز‌های آتی شاهد استقبال تماشاگران و پربودن صندلی سالن‌ها باشیم.

وی در پایان از فعالیت هنری خود در آینده خبر داد و گفت: بعد از نمایش «من دیوانه نیستم»، دو کار کمدی برای اجرا آماده می‌شوند. برای جلب تماشاگر باید کار کمدی بسازیم تا با درآمد حاصل از آن به موضوعات دیگر نیز بپردازیم. با شرایط فعلی مردم هم به کار کمدی نیاز بیشتری دارند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار