مرز، محور توسعه خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: مرز‌ها محور توسعه استان هستند و از این فرصت می‌توان برای سرمایه گذاری استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای هماهنگی و مدیریت روابط خارجی استان گفت: برنامه ریزی‌های اصولی و پیش بردن برنامه‌ها با قدرت و قوت در مجموعه نمایندگی وزارت خارجه، می‌تواند به بهره برداری هر چه بیشتر استان از ظرفیت مرز بینجامد.

او افزود: مرز از محور‌های توسعه استان و کشور است و از این فرصت می‌توان در بحث سرمایه گذاری، مراودات و تعاملات، صادرات و واردات کالا به کشورهای همسایه و دیگر کشور‌ها استفاده کرد.

ملانوری گفت: فعالیت بیشتر نمایندگی وزارت خارجه در استان و هماهنگی وزارت خارجه با کشور افغانستان، عاملی برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای است.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های استان، تأکید کرد: تمایل ما برای ایجاد مراودات بین المللی به استان‌های فراه و هرات و کشور افغانستان خلاصه نمی‌شود بلکه انتظار داریم نمایندگی وزارت خارجه شرایط لازم برای ایجاد ارتباطات استان در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی با دیگر کشور‌های دنیا را فراهم نماید.

او با تأکید بر این که افغانستان به جهت همجواری، در اولویت ارتباطات بین المللی استان است، گفت: طی ۱۰ ماه گذشته که به جهت شیوع کرونا اغلب مرز‌ها فعالیتی نداشته اند، صادرات کشور از مرز ماهیرود به لحاظ وزن ۳۲ درصد و از نظر ارزش ۶۸ درصد رشد داشته است.

او ادامه داد: شرایط مطلوب مرز ماهیرود، این مطالبه را تقویت کرده که دیگر مرز‌های استان به ویژه مرز یزدان نیز فعال شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.