فرماندار نیویورک به پنهان‌کاری درباره آمار واقعی قربانیان کرونا متهم شد

فرماندار ایالت نیویورک به پایین‌تر نشان دادن ۵۰ درصدی تعداد فوت شدگان کرونا در خانه‌های سالمندان این ایالت متهم شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی آکسیوس، فرماندار دموکرات ایالت نیویورک آمریکا با اتهامات جدید درباره مخفی نگه داشتن شمار فوتی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه شد.

یکی از دستیاران ارشد «اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک در جمع قانونگذاران دموکرات گفت: این ایالت درخواست کنگره را برای دریافت اطلاعات در خصوص تعداد فوت شدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا در خانه‌های سالمندان نیویورک رد کرده بود، زیرا نگران بود مأموران تحقیق فدرال که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آن‌ها را تحریک کرده بود، از این اطلاعات ضد ما استفاده کنند.

آکسیوس نوشت: کومو در خصوص نحوه رسیدگی به شیوع ویروس کرونا در خانه‌های سالمندان در روز‌های اولیه شیوع آن با انتقاد روبرو شده است. کومو اکنون با اتهامات در این باره روبرو است که ایالت او فعالانه اطلاعات مربوط به فوت شدگان کرونایی در خانه‌های سالمندان را مخفی می‌کرد تا اجرای بررسی‌های بالقوه را به تعویق اندازد.

«لتیتیا جیمزِ» دادستان کل نیویورک، دو هفته پیش، در گزارشی ایالت نیویورک را به پایین‌تر نشان دادن ۵۰ درصدی تعداد فوت شدگان کرونا در خانه‌های سالمندان متهم کرد.

کومو با رد این گزارش، گفت: «اهمیتی ندارد بیماران در کجا فوت شده باشند. چه کسی اهمیت می‌دهد که بیماران در بیمارستان جان سپرده اند یا جان خود را در خانه سالمندان از دست داده اند؟ آن‌ها مُردند!»

«ملیسا دِروسا»، منشی فرماندار ایالت نیویورک، تلفنی به قانونگذاران آمریکایی گفت: «ترامپ شروع به ارسال توئیت‌هایی در این باره می‌کرد که ما همگان را در خانه‌های سالمندان کشته ایم. ترامپ به وزارت دادگستری دستور داده بود اوضاع را بررسی کند. ما در موقعیتی قرار داشتیم که اطمینان نداشتیم قرار است چه چیزی را در اختیار وزارت دادگستری قرار دهیم و چه چیزی را به شما قانونگذاران ارائه دهیم و این که آنچه ما بگوییم قرار بود ضد ما استفاده شود و نیز نمی‌دانستیم که آیا قرار است بررسی انجام شود.»
او بعد تلاش کرد درباره سخنانش توضیح دهد و این استدلال را مطرح کرد که دولت کومو اطلاعات را به طور کامل مخفی نکرده بود، بلکه با چند درخواست برای دریافت اطلاعات یکسان روبرو بود و تلاش داشت این اطلاعات را به شکلی صحیح بفرستد.

کومو با درخواست‌های متعدد از طرف جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در نیویورک برای پاسخگویی روبروست.

«اندرو گوندارِسِ» دموکرات در سنای ایالتی نیویورک گفت: «این خیانت به اعتماد عمومی است و باید پاسخگویی کامل در خصوص آنچه اتفاق افتاده است وجود داشته باشد. قانونگذاران باید در خصوص اعطای گسترده اختیارات اضطراری به فرماندار ایالت نیویورک تجدید نظر کنند.»

«اَلِساندرا بیاگیِ» دموکرات در سنای ایالتی نیویورک نیز گفت: «شما فقط به این علت متأسف اید که مچ همه شما گرفته شد چرا که مخفی کاری‌های شما افشا شد، هزاران تن به علت تصمیم‌های اشتباهِ شما جان باختند و ما خشمگین هستیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار