در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مرز اسلام قلعه فعلا تعطیل است/ آمادگی ۲ مرز جنوبی برای پذیرش کامیون های مرز دوغارون

یک مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: با توجه به حادثه آتش سوزی در مرز دوغارون به ۲ استان‌ خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان آماده باش داده‌ایم.

جواد هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شب گذشته با هماهنگی‌های صورت گرفته بین استاندار خراسان با مسئولان شهر هرات آتش در پارکینگ اسلام قلعه در مرز افغانستان مهار شد، گفت: بین مسئولان و دستگاه‌های امدادی ایران و کشور افغانستان جلسات متعددی در این رابطه برگزار شد که با سرعت عمل در سیستم‌های آتش نشانی و امدادی کشور ایران و افغانستان، در نهایت تا پایان شب به صورت کامل آتش سوزی در مرز دوغارون مهار شد.

او ادامه داد: هم اکنون این مرز در  مرحله لکه گیری قرار دارد و هنوز خسارت‌های احتمالی وارده شده به کامیون‌ها و تانکرهای حامل مواد سوختنی و گازوئیل به ما اعلام نشده است.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توضیح داد:  ما به استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان حالت  آماده‌باش اعلام کرده‌ایم،  چرا که با توجه به  حادثه رخ داده  ممکن است مرز اسلام قلعه  و دوغارون  هفته‌ها تعطیل باشند، به همین دلیل برای ادامه خدمات بهتر به تجار، بازرگانان و بارگیری کامیون‌ها مرز میلک و ماهیرود آمادگی پذیرش کامیون‌های این مرز  را خواهند داشت.

هدایتی اظهار کرد: با توجه به آنکه نباید جریان تجاری و اقتصادی در این مرز متوقف شود، بنابراین به این دو مرز اعلام کرده‌ایم که همکاری لازم را برای خدمات رسانی به کامیون‌ها داشته باشند.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه هنوز هیچ آمار رسمی از اینکه چه تعداد دستگاه کامیون و یا راننده ایرانی در این حادثه ممکن است دچار خسارت شده باشند به ما ارائه نشده است، گفت: با توجه به آنکه در شب گذشته برای تخلیه فوری در گمرک اعلام کرده‌ایم که کامیون‌ها به سرعت برگردند و از یا مرز خارج شوند هنوز آمار دقیقی اعلام نشده و  ممکن است بررسی این موضوع تا فردا ادامه یابد و ما باید به صورت کامل از طریق سیستم‌های تردد این فرایند را بررسی کنیم.


بیشتر بخوانید


هدایتی تصریح کرد: طرف افغان باید هرچه سریع‌تر گروه‌های امدادی و بازرسان  خود را به این منطقه  اعزام کند و پاک‌سازی‌های لازم را انجام دهد تا ما  بتوانیم آمار رسمی از خسارت‌های وارد شده به این مرز و کامیون‌ها را اعلام کنیم.

او بیان کرد:  مرز دوغارون یکی از پر ترددترین مرزها برای جابه جایی مواد سوختنی است و روزانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه کامیون و همچنین مواد سوختنی از این مرز خارج و یا وارد می‌شد.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با تاکید بر اینکه این سانحه تلنگری است تا متوجه خطرات تاخیر در ترددها باشیم، بیان کرد: این اتفاق تلخ می‌تواند در هر یک از مرزهای کشورمان رخ دهد به همین دلیل باید تاخیر در ترددهای مرزی به حداقل برسد و تا زمانی که تشریفات گمرکی زمان‌بر باشد این تهدیدات در مرزها وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار