عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

۵۰ هزار نیرو در حوزه هوش مصنوعی احتیاج داریم

آقامحمدی گفت: امروز در ایران حداقل به ۵۰ هزار نیرو در حوزه هوش مصنوعی احتیاج داریم. در بسیاری از صنایع مشکلات ما در تکنسین‌هاست.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منش بزرگ و منش کوچک متفاوت است، اگر کسانی با منش کوچک، بزرگ شوند برای مردم تهدید خواهد بود. امروز کسی نمی‌تواند گوشه‌ای بنشیند و تصور کند که بهترین تصمیمات را می‌گیرد. ۱۰۰ شرکت برگزیده در کشور وجود دارد که هر کدام می‌تواند در گروه خود به لوکوموتیو اقتصاد ایران تبدیل شود.

او ادامه داد: مسئله دوم مسئولیت اجتماعی است. در نظر نگرفتن قاعده اجتماع اشتباهی است که باعث زمین خوردن شرکت ها خواهد شد. باید تولیدات در اختیار طبقه پایین قرار داده و حداکثر سود‌ها از طبقات بالا اخذ شود.

آقا محمدی گفت: مساله سوم تحولاتی است که اتفاق می‌افتد. ۱۰ سال آینده هیچ شباهتی با امروز نخواهد داشت. Iot کنار خواهد رفت و iob اجرایی خواهد شد. این که شرایط را نشناسیم یا iot را نشناسیم حداقل چیزی است که باید انجام شود. این اقدام روز گذشته در کشور انجام شد اما به همت شرکت‌ها بود نه دولت. موضوع عمود پروازها در دسترس است اما باید افرادی کنار هم جمع شوند.

او ادامه داد: در آینده موضوع غذا متفاوت خواهد شد؛ امروز پروتئین‌های گیاهی به گوشت تبدیل شده اند و سوسیس و کالباس‌هایی از تخم مرغ به دست می‌آید و این غذا‌ها به زودی بازار را در دست خواهند گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: زنجیره نامحسوس از همه چیز مهم‌تر است و باید به آن توجه شود. سرمایه نامحسوس در برخی کشور‌ها ۷۵ درصد سرمایه کشور را به خود اختصاص داده است اما ما هنوز توجهی به آن نداشته ایم. اطلاعات و تجارب به میزان کافی منتقل نشده و از بین می‌رود؛ باید تربیت نیرو بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید: 


او گفت: امروز در ایران حداقل به ۵۰ هزار نیرو در حوزه هوش مصنوعی احتیاج داریم. در بسیاری از صنایع مشکلات ما در تکنسین‌هاست نه نیرو‌های سطح بالا. به کارگیری افراد مهم ترین اقدامی است که باید از طرف ما انجام شود اما کمترین توجه به آن شده است. ورزش جمعی که در انتها به قهرمانی می‌رسد؛ از مدرسه تخصصی آغاز می‌شود. باید مجموعه‌ها را با هم و در کنار هم ببینیم.

آقا محمدی بیان کرد: شناسنامه محصول امروز از همه چیز مهم‌تر است. مسئول گمنام در هیچ جایی از دنیا مفهومی ندارد. فروشگاه‌های غذا در آینده متفاوت خواهد بود و بدون شناسنامه محصولی در بازار قابل قبول نخواهد بود‌. با یک مقدار جابجایی غذا همه چیز تغییر خواهد کرد. قطعا یکی از خطر آینده آشفته کردن بازار غذا خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بر اساس تحقیقات بانک جهانی،  ایران می‌توان در طول ۸ سال نرخ رشد ۸ درصد به دست آورد بدون آن که هیچ سرمایه گذاری جدیدی انجام  دهد. معاونت علمی و بانک مرکزی در حال آمادگی و حرکت در جهات درست هستند. حفظ زنجیره حداقل ۵۰ درصد کاهش نیاز به نقدینگی خواهد داشت. چیزی گرانتر از عمر وجود ندارد و تولید کننده عمرش را برای تولید خواهد گذاشت. باید نگاه تازه‌ای داشته باشیم و به سمت تشکیل زنجیره حرکت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت صمت ، کسب و کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار