مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم:

روستا‌های قم از شبکه پایدار ارتباطی برخوردار شدند

غلامپور گفت: با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ایجاد شده، هم اکنون روستا‌های قم از شبکه پایدار ارتباطی برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،جواد غلامپور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با اشاره به اجرای گام اول توسعه فیبرنوری روستایی در این استان،گفت: اجرای ۱۰۴ کیلومتر فیبرنوری روستایی درسطح استان، زمینه برای افزایش سایت‌های تلفن همراه و ارتقای تکنولوژی آن‌ها از نسل دوم به نسل سوم و چهارم و پایدار سازی شبکه ارتباطی در امسال محقق شد.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با تاکید بر اینکه اولین گام در ایجاد عدالت ارتباطی، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در سطح روستاهاست، ادامه داد: قم از جمله استان‌های پیشرو کشور در ایجاد پوشش ارتباطی پایدار و پرسرعت با توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در روستا‌ها به شمار می‌رود.

غلامپور، ادامه داد: ارتقای ۳۰ سایت تلفن همراه به تکنولوژی‌های نسل سوم و چهارم و همچنین توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه روستایی در هفت روستا از جمله اقدام‌های صورت گرفته برای بهبود وضعیت ارتباطات در سطح روستا‌های قم در سال‌جاری است.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم ، تحقق عدالت ارتباطی را از جمله اولویت‌های مهم ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست وافزود: با اقدام‌های گسترده صورت گرفت برای تحقق عدالت ارتباطی، هم اکنون این استان دراتصال مدارس شهری و روستایی به شبکه ملی اطلاعات از جمله استان‌های پیشتار در کشور است.

غلامپور افزود: اتصال تمام مراکز آموزشی به شبکه ملی اطلاعات موجب شده تا تمامی دوره‌های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه مراکز آموزش عالی و حوزوی و نیز برگزاری آزمون‌های مربوطه به صورت مجازی دربستر پهن باند ثابت و سیار محقق شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اتصال تمام ۷۳۰ مدرسه شهری و روستایی قم به شبکه ملی اطلاعات گفت: هم اکنون تمام ۱۴۵ مدرسه روستایی و ۵۸۵ مدرسه شهری قم به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

استان قم درضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار، حائز رتبه دوم کشوری است و در خصوص شاخص پوشش جمعیتی تلفن همراه، رتبه اول کشوری را کسب کرده‌است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار