عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق پایان یافت

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد عملیات «پنجه عقاب۲» ارتش این کشور علیه شبه‌نظامیان گروه پ‌پ‌ک در شمال عراق به پایان رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (یک‌شنبه) از پایان عملیات نظامی «پنجه عقاب ۲» ارتش ترکیه در شمال عراق خبر داد.

او گفت: ارتش ترکیه موفق شدند در این عملیات ۵۰ تروریست را خنثی کنند که ۴۸ عنصر کشته شدند که ۳ مسئول در میان آنان بود و ۲ عنصر اسیر شدند. بیشتر اراضی منطقه «غارا» را پاکسازی کنند. نیرو‌های ترکیه توانستند بیش از ۵۰ موضع حزب کارگران کردستان را تخریب کنند.

آکار افزود: هنگامی که به مخفیگاه‌ها و غار‌های این سازمان تروریستی حمله کردیم اجساد ۱۴ شهروند ترکیه‌ای که پیشتر از سوی این سازمان ربوده شده بودند را پیدا کردیم.

او اعلام کرد: به گفتی یکی از آن‌هایی که در این مخفیگاه‌ها بودند، تروریستی که مسئول این مخفیگاه بوده با نزدیک شدن نیرو‌های ترکیه غیرنظامیان را کشته است.

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که نیرو‌های ارتش ترکیه با پایان این عملیات به مراکز خود بازگشتند.

به گفته رسانه‌های ترکیه ای، عملیات «پنجه عقاب۲» در ۱۰ فوریه ۲۰۲۱ در منطقه غارا در شمال عراق آغاز شد.

وزیر دفاع ترکیه نیز عصر روز گذشته از یگان‌های نظامی مستقر در ولایت «شرناق» در مرز شمالی عراق بازدید میدانی داشته است.

ترکیه در سال میلادی گذشته دو عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را در شمال عراق، با هدف نابودی عناصر پ. ک. ک آغاز کرد که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه شد، اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار