معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: وجود برخی خلأ‌های قانونی موجب بروز برخی تخلفات در حوزه ساخت‌وساز‌های غیرمجاز شده است لذا شهرداری‌های استان سمنان باید قاطعانه با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز برخورد کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در استان گفت : وجود برخی خلأ‌های قانونی موجب بروز برخی تخلفات در حوزه ساخت‌وساز‌های غیرمجاز شده است.

او با تأکید بر تشدید اقدامات نظارتی و پیشگیرانه گفت: این‌گونه اقدامات قطعاً جلوی سوءاستفاده متخلفان حوزه ساخت‌وساز را می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: باید راه را بر سوءاستفاده متخلفان از خلأ‌های قانونی بست و اجازه داده نشود تخلفاتی نظیر تصرف غیرقانونی، زمین‌خواری و ساخت‌وساز‌های غیرمجاز از احدی سر بزند.

فخری خطاب به شهرداری‌های استان سمنان تأکید کرد: از صدور مجوز و پروانه ساخت به افرادی که درصدد ساخت‌وساز غیرمجاز در هر نقطه از استان هستند، به‌شدت خودداری شود.

او اظهار داشت: برخی دستگاه‌های اجرایی نظیر راه و شهرسازی  باید با دقت مباحث مربوط به حوزه ساخت‌وساز‌های غیرقانونی را رصد کنند و با چنین ساخت‌وساز‌های خلاف قانون قاطعانه برخورد کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر تقویت ارتباطات بین دستگاهی بیان کرد: نظارت‌ها باید از سوی نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی در بحث ساخت‌وساز تشدید شود.

فخری افزود: باید از صدور مجوز در قالب پرداخت جرائم نقدی برای ساختمان‌ها و سازه‌های غیرمجاز که در حوزه ساخت و تصرف با مشکلاتی مواجه هستند، خودداری شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.