مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۷ هزار و ۴۲۶ داوطلب در قالب کانون‌های پیش از دبستان، غنچه‌های هلال، دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، جوانان و روستاییان در این استان توسط هلال احمر جذب و سازماندهی شده‌اند.

علیرضا میربهاء الدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: جذب نیروی انسانی داوطلب بویژه جوانان و جلب مشارکت‌های مردمی داوطلبانه به اندازه‌ای مهم است که تلاش‌ها و فعالیت‌های جمعیت‌های ملی بر آن اساس تعریف می‌شود.

او افزود: ترویج اخلاق، فرهنگ و ارزش‌های بشردوستانه در جامعه، یکپارچه سازی روند بهره‌گیری از مشارکت‌های اجتماعی، کمک به ارتقای مسوولیت و نقش آفرینی اعضا، افزایش انگیزه و مشارکت در تصمیم سازی و توانمندسازی جوانان با استفاده از ابتکارات و ایده‌های نو می‌تواند موجب توسعه کمی و کیفی در رشد نوجوانان و جوانان برای حضور در فعالیت‌های بشردوستانه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از اهدای خون توسط ۴۴۴ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان خبر داد و افزود: به مناسبت ایام الله دهه فجر داوطلبان جمعیت هلال احمر استان با حضور در پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان در یک عمل خداپسندانه اقدام به اهدای خون به بیماران نیازمند کردند.

او افزود: داوطلبان نوعدوست سیستان و بلوچستان که همواره در برنامه‌های خیرخواهانه حضور فعال دارند این بار نیز به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مراکز انتقال خون شهرستان‌ها حضور یافتند تا با اهدای خون خود جانی دوباره به بیماران نیازمند خون بخشیده و حیاتی تازه به دیگران هدیه کنند.

میربهاء الدین اظهارداشت: داوطلبان هلال احمر که برای انتقال خون به مرکز خدمات دریافت و اهدای خون داوطلبانه می‌آیند کسانی هستند که تعهد اجتماعی و در قبال اجتماع احساس مسوولیت دارند و با اعتقاد به نوع دوستی، ایثارگرانه خون خود را اهدا می‌کنند.

او  بیان کرد: جمعیت هلال احمر در راستای تشویق مردم برای انجام مسوولیت‌های اجتماعی با انجام فراخوان‌های عمومی و اختصاصی (شرایط عادی و اضطرار) در قالب برنامه ملی حمایت ماندگار و ایجاد آمادگی‌های لازم در بین داوطلبان نسبت به تأمین مستمر خون سالم، سعی در یکسان سازی میزان دسترسی مناسب بیماران در مراکز استانی با بیماران ساکن در مناطق حاشیه‌ای و دورافتاده دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
خدا قوت
آخرین اخبار