مرغ های کرمان به کجا پرمی کشند؟

با توجه به گران تر بودن مرغ در برخی استان ها مرغ تولیدی کرمان خارج از استان به فروش می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، چند روزی است که در بازار کرمان با کمبود مرغ روبه رو هستیم و کشتار به میزان نیاز استان انجام نمی شود و مردم با ویترین های خالی در فروشگاه ها رو به رو هستند.

البته این موضوع مختص این چند روز نیست و این داستان ادامه دار چند ماهی است که استان کرمان را درگیر کرده است.

باقری معاون بهبود و تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کرمان گفت:میزان کشتار طیور کمتر از نیاز استان کرمان است و چون در استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان مرغ با قیمت بیشتری به فروش می رسد این اختلاف قیمت با استان کرمان باعث می شود مرغ کرمان به دیگر استان ها فرستاده شود.

خسروی، معاون سازمان صمت استان کرمان هم با اشاره به اینکه هزار تن مرغ منجمد برای استان کرمان درخواست شده است افزود: ۵۰۰تن مرغ تا چند روز آینده در استان کرمان توزیع می شود.

او گفت:۵۰۰تن مرغ دیگر نیز در اسفند ماه توزیع خواهد شد که باعث تنظیم بازار در شب عید می شود.

گرچه در آینده مرغ منجمد به بازار تزریق خواهد شد اما به راستی نباید برای این معضلات عجیب و غریب که هر روز دامن یکی از محصولات را می گیرد چاره ای اندیشید هر محصولی از بازار پر می کشد با قیمتی بیشتر به بازار برمی گردد به راستی این رقابت گران  و گران تر فروختن تا کجا ادامه خواهد یافت در این میان قشری که هر روز دستشان خالی تر می شود در رقابت گرانی بیشترین ضربه را خواهند خورد.

وقتی تولید کننده مرغ برای سود بیشتر مرغ را گران می کند کشاورز نیز محصولاتش را گران تر می کند ودیگری هم به همین شیوه و در این کارزار گرانی کسی سودی عایدش نخواهد شد زیر با گرانی بقیه وسایل این چندتومان گران شدن فایده ندارد و تنها حاصل این ماراتن، گرانی و فقر خواهد بود و بس.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
بی تدبیری در دولت تدبیر و امید دارد فریاد میزند
آخرین اخبار