محسن رضایی: بررسی FATF در مراحل پایانی قرار دارد / احتمال اعلام نتایج بررسی تا انتهای سال

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بررسی FATF مراحل پایانی را طی می‌کند و به احتمال قوی تا پایان سال، نتیجه بررسی موضوع FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام را اعلام می‌کنیم.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  آخرین تحولات بررسی موضوع FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام را شرح داد.

رضایی گفت: موضوع FATF که بنا به دستور مقام معظم رهبری تمدید مهلت شد، آخرین بررسی های مرتبط به آن در مجمع دارد به پایان می‌رسد، سوالات کارشناسی که اعضای مجمع داشته اند هم باید از طریق پژوهشگران کامل می‌شد. قبلا کار شده بود، ولی کامل نبود. هم از سوی مقامات دولتی و هم نمایندگان مجلس جدید، که در حقیقت آن‌ها این اختلافی را برای ما فرستاده اند، بایستی بررسی می‌شد و تقریبا می‌توانم بگویم که در این روز‌های آخر، بررسی‌ها تکمیل می‌شود و به پایان می‌رسد.

وی افزود: اسفندماه فرصت خوبی است که ما در کمیسیون مشترک مجمع، که از ترکیب اعضای سه کمیسیون تشکیل شده این بررسی‌ها را به مشورت می‌گذاریم و پیشنهاد نهایی را تهیه می‌کنیم تا در صحن مجمع مطرح کنیم. احتمال قوی می‌دهم که تا پایان امسال، ما بتوانیم نتیجه را اعلام بکنیم.‌

رضایی اظهار کرد: نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که سرانجام بررسی‌ها چه می‌شود. آقای روحانی پیشنهاد دادند که یک شرطی اضافه بشود که ما اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم‌ها را به طرف مقابل ندهیم و این باید بررسی شود که آیا این شرط امکان پذیر است که ما همه اطلاعات را در اختیار دبیرخانه FATF قرار بدهیم، اما اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم‌ها را می‌توانیم در اختیارشان قرار ندهیم یا نه؟ لذا این هنوز بحث نشده است و به نتیجه نهایی در موردش نرسیده ایم.

وی در پایان یادآور شد: بررسی‌های ما می‌گوید که دو فرضیه وجود دارد. بعضی‌ها که در اقلیت هستند می‌گویند می‌شود که اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم‌ها را به دبیرخانه FATF نگوییم و اکثریت در کمیسیون مشترک معتقدند که چنین کاری نمی‌شود. باید منتظر باشیم ببینیم در صحن مجمع هم ترکیب اقلیت و اکثریت همین گونه است یا اقلیت و اکثریت دیگری شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
Muhamad
۰۹:۱۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
آمریکایی ها از سوریه اخراج شدند ..با موشک های ایرانی ..سوریه نیاز به موشک به بیرون راندن آمریکایی ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
لطفا فریب نخورید . کلاه گشاد سرتان نرود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
همانطور که دیوار تحریم ها یک شبه فرو ریخت، برای FATF هم چیزی جز ضرر ملت ایران نخواهد بود این سازمانها فقط بدنبال استعمار کشورها هستند و فقط ظاهر فریبی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
دور زدن تحریم - کمک به گروه های مقاومت - خرید و فروش تسلیحات - معاملات اقلام اساسی استراتژیک مانند محصولات هسته ای و . . . را بیگانگان تحت کنترل و پیگرد خواهند داشت و به نوعی دخالت در نظام خواهند داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
فقط‌نادان‌با‌خط‌وخطوط‌دشمنش‌راه‌میره‌وسرانجامش‌جایی‌نیست‌جز‌ته‌چاه.
Iran (Islamic Republic of)
بیسوادبی شناسنامه
۰۸:۱۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
دست برداریداازاین برجام وFATF .ول کنیدبرخی افرادکه خیانتشان بردوست ودشمن آشکارشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
برای چی اینقدر طولش دادید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
نباید تصویب شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
لعنت به FATF و آمریکا و... لطفا یه فکری به حال اشتغال و تسهیلات اشتغال زایی و معیشت کنید میدونید جوون 30 ساله بیکار که نمیتونه زن بگیره و هر روز پیر شدن و شرمندگی پدر و مادرشو در تامین نیازهای اقتصادیشو میبینه یعنی چی! خلاصه بگم جهنم ازین بدتر نباشه شاید!
سواره خبر از پیاده نداره! زندگی ما جوونای تحصیل کرده بیکار جهنمه! راه حل مشخصه تسهیلات و ایجاد نقشه راه برای راه اندازی کسب و کار و.... اراده در مسئولان نیست! بعد میگن چرا شعار علیه دولت میدید! آدم دردشو به کی بگه خدا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
کجاست گوش شنوا و مطالبه گر کسی نیست که به این مورد اهمیت بده بغیر خود جوون ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
Fatf = منشا انواع فساد و فحشا و سیل و زلزله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
اینام مثل کمیسیون تلفیق...
این همه وقت گذاشتن بودجه مصرف شد میوه شیرینی شام حق ماموریت....اخرش تصویب نمی‌کنن
تلفیقم دوماه میوه شیرینی شام ناهار حق ماموریت..اخرش مصوبه شو خود مجلس رد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
همانطور که میدانید آژانس انرژی هسته ای اطلاعات محرمانه ایران را به آمریکا و اسراییل و دشمنان ایران میدهد ، چطور ممکن است که آنها در بحث FATF اطلاعات دور زدن تحریم ها را نخواهند، کلا هدف بیگانگان دست یافتن به این اطلاعات است و آقای روحانی مثل برجام به نفع بیگانگان سخن گفته است. مگر میشود برخی اطلاعات مالی را داد و برخی را نداد. پس با اصل FATF مغایرت دارد و فریب عده ای اندک را نخورید
آخرین اخبار