هشدار هواشناسی خراسان شمالی در باره کاهش دما به کشاورزان و باغداران

هواشناسی خراسان شمالی روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای در باره کاهش ۱۰ تا ۱۴ درجه‌ای دما از جمعه تا اوایل هفته آینده به کشاورزان و باغداران این خطه هشدار داد و خواستار اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  هواشناسی خراسان شمالی پیش بینی کرده است که از چهارشنبه شب این هفته برف و باران بیشتر مناطق مختلف استان را در بر می‌گیرد و در این بازه زمانی وزش باد شدید هم دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید 


براساس این گزارش، باغداران در این بازه زمانی از هرس کردن درختان پرهیز و از نهال‌های جوان با نصب بادگیر‌های موقت و مستحکم محافظت کنند.

ایجاد اطمینان از پوشش گلخانه‌ها در برابر وزش باد شدید، آبیاری سنگین پیش از سرما، رنگ زدن تنه درختان در مناطق برفگیر، استفاده از سموم مسی، محلول پاشی با کود‌های روی و ازته شاخه‌های درختان و محلول پاشی با روغن زمستانه در مورد درختان دانه دار از دیگر توصیه‌های اداره کل هواشناسی خراسان شمالی برای روز جمعه تا اوایل هفته آینده است.

افزایش دما که از اواخل هفته گذشته در استان آغاز شده است همچنان تا روز چهارشنبه این هفته ادامه خواهد داشت.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در روستا‌ها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.