تدوین ۲ هزار استاندارد آموزشی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در یک سال گذشته با هدف رفع نیاز‌های مهارتی جامعه، ۲ هزار استاندارد آموزشی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تدوین شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آیین بهره برداری از مرکز آموزش مهارت جواز کارگاهی شرکت هفت الماس قزوین افزود: ایجاد ۲ هزار استاندارد آموزش مهارتی طی حدود یک سال در حالی رقم خورده که در ۴۰ سال گذشته پنج هزار و ۴۰۰ استاندارد آموزش مهارتی در کشور تدوین شده بود.

وی با بیان اینکه بخش اعظم آموزش‌های مهارتی باید از سوی صنایع و آموزشگاه‌های آزاد ارائه شوند، گفت: رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پرداختن به وظایف حاکمیتی شامل تدوین استاندارد‌های آموزشی، آزمون و سنجش صلاحیت حرفه‌ای و اصالت بخشی به ارزش گواهینامه‌های مهارتی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد بستر‌های لازم از طریق شبکه مجازی برای آموزش دهی به فرزندان، گفت: در شرایط امروز می‌توان اذعان کرد که شعار "هرخانه، یک کلاس" محقق شده و از این ظرفیت باید برای توانمندسازی و مهارت آموزی فرزندان خود استفاده کنیم.

هاشمی همچنین گفت: آمادگی خود را به وزارت آموزش و پرورش برای کمک به ایجاد ۲۰۰ رشته کار و دانش اعلام کرده ایم.

وی با بیان اینکه امروز مفهوم سواد داشتن تغییر یافته و تنها به توانایی خواندن و نوشتن محدود نیست، افزود: امروز هر کس که دانش مهارتی و تخصص داشته و بتواند از طریق آن امورات زندگی خود را بگذراند با سواد است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تجلیل از صنعتگران که به چرخش چرخ‌های تولید، اشتغال و اقتصاد جامعه می‌پردازند، گفت: فعالان تولید امروز با کار خود در شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها خدمت ارزشمندی را به جامعه ارایه می‌کنند که ستودنی است.

وی با بیان اینکه هر واحد تولیدی می‌تواند به یک آموزشگاه فنی و حرفه‌ای تبدیل شود، گفت: بهره وری و ارتقا در بنگاه‌های اقتصادی با توانمندسازی نیروی انسانی محقق می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه دولت امروز علاوه بر تحریم‌ها با فشار‌ها و عناد‌های داخلی نیز روبرو است که شرایط را سخت‌تر کرده است، اظهار داشت: امروز باید بیش از هر زمان دیگری به منافع ملی فکر کنیم و دست از رقابت برگرفته از عناد برداریم و در موضع خدمت صادقانه قرار بگیریم و برای ساختن کشور با هم رقابت کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: باید با کوشش صنعتگران به نقطه‌ای برسیم که حاکمیت و جامعه به ارزش واقعی مهارت پی برده و از این اصل برای توسعه و تعالی کشور به شکل احسن استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار