چهارمین رویداد ملی آب مشهد آغاز به کار کرد

چهارمین رویداد ملی آب مشهد امروز در دانشگاه فردوسی مشهد به صورت مجازی با پیام تصویری وزیر نیرو آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،کامران داوری دبیر اجرایی چهارمین رویداد ملی آب گفت: سومین جشنواره ملی فناوری‌های نوین آب، هشتمین کنفرانس ملی مدیریت منابع آب ایران، نوزدهمین کنفرانس هیدرولیک ایران و نخستین همایش کم‌آبیاری و استفاده از آب‌های نامتعارف در کشاورزی مناطق خشک به دنبال یافتن و بررسی زیست بوم آینده این منطقه و کشور است.

او افزود: بیش از ۸۵۰ مقاله به دبیرخانه این رویداد رسید که بیش از ۴۷۰ مقاله برای طرح در قسمت‌های مختلف این رویداد مورد پذیرش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید


دبیر اجرایی چهارمین رویداد ملی آب ادامه داد: شرایط اقلیمی ایران سبب شده است تا بیشتر رودخانه‌های موجود آن کم آب و فصلی باشند و اگر مشکلات ناشی از این شرایط مورد بررسی علمی قرار نگیرند، آینده آبی مناسبی را در پیش نخواهیم داشت.

داوری بیان کرد: سومین جشنواره ملی فناوری‌های نوین آب، فرسایش، خشکسالی و محیط زیست و نخستین همایش ملی کم آبیاری و استفاده از آب‌های نامتعارف در کشاورزی مناطق خشک نیز در روز‌های ۱۳ تا ۱۵ اسفند ماه امسال در این دانشگاه به صورت برخط برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: محور‌های جشنواره نوین آب، فرسایش، خشکسالی و محیط زیست شامل بهره‌وری آب در حوزه‌های مختلف مصرف، تصفیه و استفاده منابع آب غیر متعارف، حفاظت خاک و مهار گرد و غبار، سازگاری با خشکی و خشک‌سالی است.

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.