لزوم فرهنگ سازی در مدارس و مساجد روستاهای خراسان رضوی برای صرفه جویی در مصرف آب

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلات اصلی ما در موضوع اصلاح الگوی مصرف رایگان بودن آب مساجد ،مدارس و حسینیه ها است و اگر قرار باشد آب رسانی به آنها رایگان بماند باید فرهنگ سازی شود .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد دانشگر رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این که از یکم تا هفتم تیرماه هفته صرفه جویی در مصرف آب و تعامل روستایی است گفت : بحث صرفه جویی به عنوان مدیریت مصرف مد نطر است و ما نیز با مدیریت مصرف می توانیم به حفط منابع آبی بپردازیم و اب را برای آیندگان ذخیره کنیم

وی با اشاره به این که از محل صندق اعتبارات ملی تا کنون مشکل اب 10روستا در استان حل شده و پیش بینی می شود در سال ۹۷ هم مشکل کم آبی ۷ روستا حل شود گفت: یکی از برنامه های شرکت اب و فاضلاب روستایی برای مقابله با خشکسالی شناسایی انشعابات پر مصرف است به طوری که در نظر داریم ۱۹ هزار مشترک پر مصرف را پیدا کنیم و به ان ها اخطار دهیم .

دانشگر با اشاره به این که مصرف روستاییانی که بیشتر از حد الگوی مصرف تعیین شده آب مصرف کرده اند ۲۵۰ لیتر بوده است افزود: میزان مصرف آب روستاییانی که طبق الگو مصرف کرده اند برای هر روستایی میزان ۸۵ لیتر مکعب بوده است هم چنین در سال ۹۶ حدود ۶ هزار انشعاب غیر مجاز شناسایی شده است.

وی با اشاره به این که در سال 97 تعداد 7 هزار و 200 انشعاب غیرمجاز شناسایی می شود ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی ما در موضوع اصلاح الگوی مصرف رایگان بودن آب مساجد ،مدارس و حسینیه ها است و اگر قرار باشد اب رسانی به آنها رایگان بماند باید فرهنگ سازی شود .

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: در سال جدید 20 دستگاه آب شیرین کن جدید برای روستاها نصب خواهد شد و هم چنین سامانه ای با عنوان 1523 برای روستاییان تهیه شده که می توانند با شماره گیری آن به صورت غیر حضوری خدمات دریافت کنند و از این راه در هزینه هایشان صرفه جویی شود .

دانشگر با اشاره به این که پیش بینی می شود امسال 98ملیون متر مکعب آب تصفیه شده تولید شود افزود: متاسفانه نیاز استان 128 میلیون متر مکعب است، هم چنین ۲۰۷ روستا با بحران آب شدید آب مواجه هستند و نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم مشکلات را برای روستاییان حل کنیم .

وی ادامه داد: ساخت و یا نوسازی 13 مجتمع آب و فاضلاب روستایی به پایان رسیده است و بقیه موارد هم که تعدادشان 38 عدد می باشد پیشرفت 86 درصدی داشته اند.

انتهای پیام // ز.ی


برگزاری نشست خبری رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار