بازدید استاندار خراسان رضوی پروژه در دست احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرستان گلبهار

استاندار خراسان رضوی از پروژه در دست احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرستان گلبهار دیدن کرد.

بازدید استاندار خراسان رضوی پروژه در دست احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرستان گلبهاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در بازدید از پروژه در دست احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرستان گلبهار گفت: در شرایط کنونی با استمرار خشکسالی‌ها و کاهش حجم روان آب‌ها ناگزیر به ارتقا بهره وری در مصرف و مدیریت آن هستیم.

وی همچنین در حاشیه سفر به شهرستان چناران با اشاره به وضعیت و شرایط بحرانی آب در کشور و استان، افزود: به منظور حفاظت از منابع آب و بهره وری در این حوزه، باید به سمت مدیریت مصرف حرکت کنیم.

وی ادامه داد: پساب مصرفی در حوزه شرب، می‌تواند پس از تصفیه در بخش صنعت، کشاورزی و آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد؛ لذا بازچرخانی آب فرصت مناسبی برای کاهش میزان اضافه برداشت از سفره‌های زیر زمینی است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به کاهش بیش از 20 درصدی میزان بارندگی‌های سال جاری استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: در این شرایط ناگزیر به ارتقا بهره وری در مصرف و مشارکت و همراهی نزدیک همه بخش‌ها و گروه‌ها هستیم. با توجه به سکونت جمعیت قابل توجهی ظرف سه سال آینده در شهر جدید گلبهار و نیاز به حجم 150 متر مکعب آب در ثانیه برای این شهر، باید از هم اکنون برای صرفه جویی در بخش آب شرب، کشاورزی و صنعت برنامه ریزی کنیم.

رشیدیان ادامه داد: از هم اکنون باید به دنبال مشتری برای پساب این تصفیه خانه بود تا بتوان از این طریق، از میزان برداشت از منابع آب سفره‌های زیر زمینی کاست.

لازم به ذکر است این تصفیه خانه با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری 900 میلیارد ریال در حال احداث است که ظرفیت تصفیه 30 هزار متر مکعب پساب را در شبانه روز دارد.

انتهای پیام// م. ط
برچسب ها: تصفیه خانه ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار