افزایش ضریب ایمنی دریانوردی با استفاده از پارامترهای بویه موج نگار

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: یک دستگاه بویه موج نگار در آب‌های استحفاظی بندر چابهار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آذرپیکان با اعلام این خبر که یک دستگاه بویه موج نگار در آب های استحفاظی بندر چابهار مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: در راستای طراحی سازه‌های ساحلی و فراساحلی، کالیبراسیون سیستم‌های پیش بینی هواشناسی، اقیانوس شناسی و موج نگاری یک عدد بویه موج نگار در آب‌های استحفاظی بندر چابهار آب اندازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

او با بیان اینکه بویه موج نگار پارامترهای موج، هواشناسی و اقیانوس شناسی از جمله اطلاعات مربوط به دمای هوا، سرعت باد، رطوبت نسبی، دما و شوری آب و ارتفاع موج را اندازه گیری و ثبت می‌کند، افزود: پارامترهای به دست آمده در تکمیل اطلاعات دریایی برای ایمنی شناورها و گروه‌های جستجو و نجات دریایی کاربرد بسیاری دارد.


بیشتر بخوانید


معاون فنی مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بر اهمیت وجود این بویه در سواحل مکران تاکید کرد و افزود: این واحد توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است و اولین بویه موج نگار در محدوده آب‎های بندر چابهار است که نصب و راه اندازی شده است و شامل تجهيزات جانبی از جمله چراغ دريايی، بازتاباننده رادار و دكل نصب سنسورهای هواشناسی است.

او اضافه کرد: بویه از طريق لنگری كه به انتهای طناب لاستيكی و زنجيری وصل است در كف دريا مهار می‌شود و منبع تغذيه آن تركيبی از سلول‌های خورشيدی و باطری‌های شارژپذير است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار