کلاهبرداری با لپ‌تاپ دست دوم

رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص ارسال لینک‌های جعلی به عنوان حراج ویژه لپ‌تاپ دست دوم برای شهروندان در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: برخی افراد سودجو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین فروش لپ‌تاپ دست دوم در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی قصد تطمیع شهروندان را دارند تا از این طریق از آن‌ها کلاهبرداری کنند.

او افزود: مجرمان سایبری لپ‌تاپ را با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار به حراج گذاشته، با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند نیمی از پول کالا سفارشی خود را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کند.

سرهنگ یادگار نژاد افزود: متاسفانه هموطنان بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نکرده و شخص پاسخگو نبوده و یا لپ‌تاپ تحویلی به آن‌ها هم از نظر کیفیت و مشخصات و هم از نظر اصالت و جنس متفاوت و یا خراب است.

او در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت: در پی تبلیغات فروش لپ‌تاپ دست دوم شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: فریب پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج ، لپ‌تاپ دست دوم را نخورده و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین نیز هستند و از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس و یا واریز هرگونه وجه حتی مبالغ کم به‌عنوان بیعانه جدا خودداری کنند.

این مقام انتظامی گفت: در هنگام خرید آنلاین حتما توجه کنند که درگاه بانکی فیشینگ نباشد و درگاه پرداخت بانکی به آدرس https:‎//xxx.shaparak.ir است و هرگونه درگاه بانکی که shaparak.ir را ادامه نداشته باشد می‌تواند درگاه فیشینگ باشد که برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آن‌ها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: لپ تاپ ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
میشه یه گزارش درباره خریدهای اینترنتی کار کنید؟
آخرین اخبار