مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: ۳۴۰ برنامه ورزشی در سطح استان در ایام الله دهه فجر برگزار شد.

مسعود شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر ۱۵۰ مسابقه ورزشی و فرهنگی به صورت حضوری و مجازی  در سطح استان برگزار شد.

او افزود: ۳۵ جشنواره درسطح ورزش قهرمانی و ۱۲۳ مورد تجلیل از خانواده های شهدا و تجلیل از ورزشکاران در دهه فجر انجام شد.

شریعتی ادامه داد: در حوزه ورزش بانوان جشنواره فراغت بانوان و برنامه سنجش ناهنجاری های اسکلتی دختران و  بانوان روستایی در فاز چهارم در استان یزد در حال برگزاری است.

شریعتی افزود: برنامه سنجش ناهنجاری های اسکلتی دختران و بانوان روستایی طرحی سازنده برای سالم سازی بانوان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: باتوجه به برگزاری کنگره ۴۰۰۰ شهید استان یزد با رایزنی های انجام شده چهل هزار متر سرانه ورزشی به مجموعه سرانه ورزشی استان اضافه می شود.

او افزود: به مناسبت کنگره چهار هزار شهید استان ۴۰ خانه ورزشی در روستاهای استان افتتاح می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: مسابقات بین المللی هندبال با حضور تیم های عراق، ازبکستان، تیم ملی جوانان و تیم ملی نوجوانان از ۵ الی ۷ اسفند ماه در یزد برگزار می شود.

او با بیان اینکه در سال ۹۸ استان یزد در حوزه جوانان رتبه برتر ایران را کسب کرد، افزود: ۷۳ ثمن ورزشی در حوزه های فضای مجازی، مشاوره، ازدواج، کارآفرینی و فرهنگی در حال فعالیت هستند.

مسعود شریعتی ابراز کرد: سرانه ورزشی اختصاصی اداره ورزش شهر یزد ۲۷ سانتی متر است که این سرانه با مجموعه ورزشی سایر ارگان ها حدود ۵۰ سانتی متر می شود.

او گفت: میانگین سرانه ورزشی کشور بر اساس قانون یک متر به ازای هر نفر است که سرانه استان یزد ۵۰ سانتی متر کمتر از میانگین کشوری است.

شریعتی در پایان گفت:  اساس نامه فدراسیون فوتبال با فدراسیون های دیگر کاملا متفاوت است و در این اساس نامه قانونی به نام بازنشستگی برای فدراسیون و هیئت های ورزشی وجود ندارد، بنابراین انتخاب امیرفرشاد تفکری به عنوان رییس هیئت فوتبال استان یزد کاملا قانونی است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.