مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه گفت: برای تکمیل کتابخانه‌های مناطق زلزله زده۱۱ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه گفت : برای تکمیل کتابخانه‌های مناطق زلزله زده ۱۱ میلیارد تومان اعتبار لازم است و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این کتابخانه‌ها  بین ۱۵ تا ۳۰ درصد است.

او با بیان اینکه ۶ کتابخانه در زلزله سال ۹۶ دچار آسیب شدند، گفت : از این تعداد دو کتابخانه در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی تخریب صد در صد شدند و ۴ کتابخانه هم نیاز به مقاوم سازی دارند.

او افزود: کتابخانه رسالت سرپل ذهاب به مساحت ۹۰۰ متر یکی از کتابخانه‌هایی است که سال ۹۶ صد در صد تخریب شد که در حال حاضر ساخت آن در مرحله فنداسیون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان افزود: کتابخانه عمومی طالقانی ثلاث باباجانی به مساحت ۴۰۰ متر دیگر کتابخانه‌ای است که در اثر زلزله کاملا تخریب شد که هم اکنون کار بازسازی آن ۳۰ درصد پیشرفت دارد و اتمام این پروژه نیازمند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

حسنی خونسار ادامه داد: ۴ کتابخانه دیگر مناطق زلزله زده نیز با توجه به خسارت‌هایی که دیدند، قابل استفاده نیستند و باید مقاوم سازی شوند.

او گفت: کتابخانه علامه امینی سرپل ذهاب هم اکنون با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مقاوم سازی نیاز دارد، کتابخانه علی بن ابی طالب کوزران و کتابخانه دهخدا قصرشیرین نیز هر کدام ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان گفت: کتابخانه شهید عارف فتاحی شهرستان ثلاث باباجانی دیگر کتابخانه آسیب دیده مناطق زلزله زده است که مقاوم سازی آن با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و تکمیل آن ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

حسنی خونسار افزود: با وجود اینکه هم اکنون فضای مناسبی در اختیار کتابخانه‌های مناطق زلزله زده نیست، اما فعالیت‌های فرهنگی در این مناطق متوقف نشده و با کمک خیرین و انجمن کتابخانه‌ها به طور موقت ساختمان‌هایی جهت راه اندازی کتابخانه‌ها اجاره شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.