معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

۲ رقمی شدن آمار بستری‌های کرونا در ایلام نگران کننده است

صادقی فر گفت: افراد دارای علائم بیماری کرونا ، در مراجعه به مراکز درمانی درنگ نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ، گفت: طی پنج روز گذشته تعداد بیماران بستری کرونایی در استان دو رقمی شده است.

او تعداد بیماران بستری کرونا را ۳۳ نفر اعلام کرد و افزود: افراد دارای علائم بیماری در مراجعه به مراکز منتخب کرونا درنگ نکنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام عمده علایم بیماری کرونا را سرفه خشک، بدن درد، اختلال در حس بویایی و چشایی و تب عنوان کرد و از افرادی که دارای این علایم هستند، خواست در صورت مشاهده به مراکز درمانی مراجعه کنند.

صادقی فر با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ماسک توسط مردم مطرح کرد: اجتناب از ورود به تجمعات، مکان‌های شلوغ، مسقف و بدون تهویه و یا کاهش زمان حضور در این مکان‌ها همزمان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

او فاصله گذاری اجتماعی را کلیدواژه مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا عنوان کرد و افزود: عموم مردم باید نسبت به این موضوع توجه لازم داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: گروه‌های پرخطر از قبیل افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون، مادران باردار و سالمندان بیش از هر زمان دیگری باید خودمراقبتی را در اولویت قرار داده و تردد‌های غیرضروری برای این افراد باید محدود شود.

صادقی فر با بیان اینکه خطر کرونای جهش یافته انگلیسی در یک قدمی ما است، افزود: رمز پیشگیری از ابتلا به این ویروس، درک درست از وضعیت موجود و توجه حداکثری به اصول بهداشتی است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.