میرسلیم در مخالفت با کلیات لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰:

بودجه اصلاح شده نسبت به بودجه قبلی ۳ الی ۴ درصد تغییر کرده است

نماینده مردم تهران گفت: بودجه اصلاح شده نسبت به بودجه قبلی ۳ الی ۴ درصد تغییر کرده و در این میان صرفاً برخی از اصلاحات مد نظر کمیسیون تلفیق مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمصطفی آقامیرسلیم در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه با تغییرات اصلاحی دولت برای سال ۱۴۰۰ کل کشور، ضمن مخالفت با کلیات آن گفت:  بودجه هر کشور متناسب با مسائل مالی آن و در راستای رفع مشکلات اساسی تنظیم می‌شود.

وی تصریح کرد: بودجه اصلاح شده نسبت به بودجه قبلی ۳ الی ۴ درصد تغییر کرده و در این میان صرفاً برخی از اصلاحات مد نظر کمیسیون تلفیق مورد توجه قرار گرفته است.

میرسلیم ادامه داد: امروزه مسئله اشتغال، رکود و تورم از جمله مشکلات اساسی کشور به شمار می‌روند که در این بودجه به هیچ کدام از این مشکلات توجه جدی نشده است؛ در واقع بودجه ارائه شده بر مبنای هزینه‌ها و بدون توجه به درآمد‌ها تدوین شده است.

نماینده مردم تهران اظهار کرد: در این میان باید یادآور شد اصلاحات ساختاری نیز در بودجه ارائه شده مورد توجه قرار نگرفته و درآمد‌های مالیاتی به خوبی مشخص نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: این بودجه سیاسی و انتخاباتی است و مطابق فرآیند‌های بودجه سال ۹۶ تدوین شده است.

وی ادامه داد: همچنین در کمیسیون تلفیق دلار ۴۲۰۰ تومانی به نقد کشیده شد، اما در اصلاحیه ارائه شده توجهی به این موضوع نشده که این امر بیانگر ویژه‌خواری‌ها و فسادزا بودن بودجه است.

عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس افزود: قطعاً دولت اصلاحات کمیسیون تلفیق را اجرایی نخواهد کرد و این موضوع دست مجلس شورای اسلامی را سال آینده خواهد بست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار