مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: با موافقت شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی، سه اثر تاریخی غیرمنقول این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: با موافقت شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی، سه اثر تاریخی غیرمنقول این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

او افزود: سه اثر تاریخی منقول این استان شامل سنگ‌نگاره‌های گرده داغ زنجان، تکیه فاطمیه زنجان و تکیه لطفعلی‌خان زنجان است.

ارجمند ادامه داد: حفاظت و نگهداری از این بنا‌های تاریخی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و عملیات ساماندهی و مرمت آن به همت کارشناسان این سازمان امسال  انجام شد و با ثبت آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی در فهرست آثار ملی زمینه صیانت و حفاظت بهتر از آن‌ها و معرفی بیشترشان به جامعه فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: ثبت این آثار تاریخی زمینه حفاظت قانونی را از این آثار فراهم می‌کند؛ و با ثبت این سه اثر در فهرست آثار ملی تعداد آثار ثبت شده استان زنجان به ۸۸۶ اثر ارتقاء یافت.

او افزود: تاکنون ۶۲ اثر میراث ناملموس، ۷۷۶ اثر غیرمنقول تاریخی اعم از بنا و تپه و ۲۸ اثر منقول تاریخی استان زنجان در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.