حفظ اصالت و فرهنگ زرتشتیان یزد با تدوین استاندارد آموزشی لباس محلی زنان

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای یزد گفت: به منظور حفظ فرهنگ و اصالت مردم زرتشتی یزد، استاندارد آموزشی لباس محلی زنان تدوین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مریم قدیری، مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای یزد گفت: استاندارد آموزشی لباس محلی زنان زرتشتی به نام دوزنده تیرو سیخ، سدره، شوال، لچک و مکنا با همت مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران یزد تدوین شد.

قدیری ادامه داد: استاندارد آموزشی لباس محلی زنان زرتشتی به نام دوزنده تیرو سیخ، سدره، شوال، لچک و مکنا اسامی قسمت‌های مختلف پوششی بانوان زرتشتی است.

او افزود: بطور کلی این لباس ویژه زرتشتیان در منطقه یزد است که در مراسم و آیین استفاده می‌شود.

قدیری اظهار داشت: بر اساس حفظ پیشینه تاریخی اعم از فرهنگ و رویه زندگی، زرتشتیان به عنوان اقلیت مذهبی مبنایی برای یک تحقیق قرار گرفته اند که وجوه مشترکی نیز از لحاظ آداب و رسوم با مسلمانان دارند.

این مسئول بیان کرد: زکیه هادیان و سعیده محزون زاده مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران یزد در مدت یک سال با تلاش بسیار و با همکاری و مشاوره تعدادی از زرتشتیان به منظور حفظ فرهنگ و اصالت مردم این دیار کهن و انتقال صادقانه به نسل بعد این طرح را ارائه دادند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار