در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نگاه ویژه نمایندگان مجلس به مددجویان نهاد‌های حمایتی در سال ۱۴۰۰

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نمایندگان مجلس در بودجه سال آینده مبالغ قابل توجهی را برای کمک به نهاد‌های حمایتی از جمله بهزیستی در نظر گرفته‌اند.

حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قانون حمایت از معلولان در سال ۹۶ تصویب و ابلاغ شده است و کمیسیون اجتماعی نیز به جد پیگیر اجرایی شدن این قانون است، اظهار کرد: در زمان تصویب این قانون در مجلس نیز کمیسیون اجتماعی حمایت‌های لازم را در این زمینه داشته است.

وی با بیان اینکه برای ضمانت اجرای قانون نیازمند بودجه و منابع مالی هستیم ادامه داد: این امر مستلزم آن است که از هزینه‌های غیر ضروری که به برخی دستگاه‌ها داده می‌شود و هیچ ضرورتی هم ندارد، کاسته شود و به اقشار ضعیف جامعه از جمله افرادی که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند تعلق بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های درمانی و خدماتی برای معلولان جامعه افزایش پیدا کرده است باید در بودجه سال آینده نمایندگان مجلس نگاه ویژه‌ای به این قشر داشته باشند.

لطفی اضافه کرد: کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مبالغ قابل توجهی بودجه برای کمک به نهاد‌های حمایتی از جمله بهزیستی در نظر گرفته است که امیدواریم در صحن علنی مجلس نیز این موضوعات به تصویب برسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و دولت برای تأمین منابع مالی با مشکلاتی مواجه است افزود: نمایندگان مجلس نیز باید با درک شرایط کشور در زمان تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نگاه ویژه‌ای به بحث اقشار آسیب پذیر و محرومیت زدایی‌ داشته باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار