لغو برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در کرمانشاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از لغو برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : بر اساس مصوبات ستاد کرونا و به منظور مقابله با بیماری کرونا، امسال مراسم معنوی اعتکاف در هیچ یک از مساجد استان کرمانشاه برگزار نمی‌شود.

او گفت : بر اساس آموزه‌های دین اسلام سلامت جسم و روان مومنین بیش از هرچیزی اهمیت دارد و در این راستا با توجه به شیوع بیماری کرونا، مساجد استان هیچ برنامه‌ای برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: همه‌ساله آیین اعتکاف به مدت سه روز و از ۱۳ رجب در مساجد برگزار می‌شد، اما شیوع ویروس کرونا سبب شده بسیاری از دورهمی‌های معنوی و مذهبی با محدودیت‌هایی همراه شوند که البته این محدودیت‌ها برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا امری الزامی است.

احمدی با تأکید بر تبعیت از دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، افزود: اعتکاف از اعمال مستحبی است و در شرایط کنونی بهترین تصمیم این است که برگزاری آن به زمانی دیگر موکول شود تا مردم با خیالی راحت بتوانند در این مراسم معنوی حضور پیدا کرده و خطری سلامتشان را تهدید نکند.

احمدی با بیان اینکه سالانه حدود پنج هزار نفر در مساجد استان کرمانشاه متعکف می‌شدند، ادامه داد: امسال دومین سالی است که برای مقابله با شیوع کرونا برگزاری این مراسم معنوی در مساجد لغو شده است.

او با اشاره به تاثیر اعتکاف در حال روحی مومنین، گفت: مومنین می‌توانند اعمال و ادعیه سفارش شده در ایام البیض را به صورت انفرادی در منازل خود انجام داده و بهره معنوی لازم را از این ایام ببرند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار