مدیر درمان تامین اجتماعی قم:

۹۹ درصد نسخ پزشکی در مراکز تامین اجتماعی قم به صورت الکترونیکی صادر می شود

علی محمدی گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد نسخه پزشکان در مراکز ملکی تامین اجتماعی قم به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،داود علی‌محمدی مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: طرح حذف دفترچه‌های درمان تامین اجتماعی از اول اسفندماه اجرایی می‌شود و بیماران با ارائه کد ملی در مراکز درمانی می‌توانند خدمات دریافت نمایند.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم با بیان این‌که در چند سال گذشته، بیش از سه میلیون نسخه الکترونیکی در مراکز ملکی و بیمارستان امام رضا (ع) صادر شده است، اضافه کرد: در بهمن‌ماه جاری، بیش از ۹۰ درصد نسخ در مطب‌ها و داروخانه‌ها و بیش از ۸۰ درصد نسخ در آزمایشگاه‌های طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی به‌صورت الکترونیکی صادر شده است.

علی محمدی گفت: در بهمن‌ماه امسال، از تعداد ۷۴ هزار نسخه صادر شده در مطب‌ها، بیش از ۷۱ هزار نسخه معادل بیش از ۹۶ درصد به‌صورت الکترونیکی بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: ۸۰ درصد هزینه مراکز طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی به‌صورت آنلاین همان شب پرداخت می‌شود؛ داروخانه‌ها نیز ۳۰ درصد طلبشان را همان شب و ۱۰ درصد را تا دهم ماه بعد دریافت می‌کنند.

علی‌محمدی افزود: در درمانگاه‌های طرف قرارداد، از ۱۱۰ هزار نسخه صادر شده بیش از ۲۲ هزار نسخه معادل ۲۰ درصد به‌صورت الکترونیکی بوده است.

علی محمدی با بیان این‌که نواقص این طرح در آینده نزدیک بررسی و برطرف خواهد شد، گفت: رسانه‌ها می‌توانند با پشتیبانی از این طرح به باورپذیری آن برای مردم کمک کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم بیان کرد: متاسفانه در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی هنوز نسخه به‌صورت دستی نوشته می‌شود، درحالی‌که نسخه‌نویسی الکترونیک الزام قانون برنامه پنج ساله ششم می‌باشد.

او گفت: نسخه الکترونیکی امکان مشاهده سوابق دارویی بیمار را برای پزشک معالج فراهم می‌نماید و آمار صحیحی از میزان مصرف و نوع دارو‌ها را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد تا هزینه‌ها را به سمت بهینه کردن شرایط ببرند، امکان مشاهده سوابق آزمایش و تصویربرداری نیز به‌زودی مهیا می‌شود.

مدیریت درمان تامین اجتماعی قم با ۸۴۲ مرکز تشخیصی درمانی مستقل و وابسته در سطح استان قم قرارداد دارد؛ چهار مرکز شامل سه مرکز درمانی سرپایی شامل پلی‌کلینیک بوعلی، پلی‌کلینیک ۲۲ بهمن، دی‌کلینیک دکترغرضی و یک مرکز بستری ملکی شامل بیمارستان امام رضا (ع) مراکز ملکی تامین اجتماعی در قم است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار