زالی مطرح کرد؛

رشد ۲۳ درصدی میزان مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های تهران

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: متاسفانه تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها در حدود ۲۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در تهران در ارتباط مستقیم تلویزیونی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته تعداد ۲۹۴مورد بیمار جدید در بخش عادی و۱۰۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند و مجموع مراجعه کنندگان به عدد۷۸۰۰ نفر در تهران رسیده است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۲۱۰۳ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران بستری اند که ۷۲۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

زالی بیان کرد: امروز نسبت به روز گذشته میزان مراجعه کنندگان سرپایی به اندازه ۴/۹ درصد رشد و نسبت به هفته گذشته متاسفانه تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها در حدود ۲۳ درصد رشد داشته است.

او افزود:شرایط تهران کماکان شکننده و ناپایدار است و مردم باید دستور العملی‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.

زالی گفت: در حال حاضر فهمیدن قطعی بیماران به کرونای جهش یافته کرونا و میزان مراجعه کنندگان درگیر این نوع ویروس کمی مشکل است. از نظر بالینی ممیز‌های جدیدی در این ویروس جهش یافته نیست و افراد با حال بد در بخش‌های مراقبت ویژه بستری می‌شوند و افراد با شکل‌های جدید با بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند؛ و در همان بدو ورود نیازمند استفاده از دستگاه‌های تنفسی است و در گروه سنی نوجوان می‌تواند ظن ابتلا به این ویروس جهش یافته است. برخی از افراد به مطب‌های خصوصی مراجعه می‌کنند و همین موضوع سبب شده در زمره آمار‌های ما قرار نگیرد.

او افزود: جواب تست‌ها در بیمارستان‌های تهران نشان دهنده این است که ویروس مجددا در تهران به چرخش در آمده است.

او بیان کرد: ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی بیشتر جوانان و گروه سنی بین پنج تا ۱۷ سال را درگیر می‌کند و تردد‌های و شلوغی در بازار‌ها باعث انتقال بیشتر احتمالی ویروس کرونای قبلی با جهش یافته خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار