آماده باش تیم‌های سلامت فارس در پی وقوع زلزله سی سخت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای آماده باش واحد‌ها و خدمات رسانی تیم‌های سلامت در پی وقوع زلزله در سی سخت دستور فوری صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در پی وقوع زلزله امشب در منطقه مرزی استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در حوالی سی سخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دستورات لازم را برای آماده باش واحد‌ها و خدمات رسانی فوری به مردم این منطقه صادر کرد.

مهرزاد لطفی از نخستین لحظات وقوع این حادثه، دستورات لازم را برای انجام هماهنگی در راستای کمک رسانی و پذیرش مصدومان زلزله، با مشارکت معاونت‌های دانشگاه، صادر کرده و به صورت مستمر، پیگیر نحوه آمادگی دانشگاه است.

او با اعلام خبر تشکیل کمیته مدیریت بحران در پی وقوع زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد از همان لحظات اولیه این حادثه، گفت: با اعلام اتاق مدیریت بحران دانشگاه، کمیته‌های مرتبط با این حادثه در معاونت‌ها در حال پیگیری بوده و با کمک مرکز EOC، به بیمارستان‌ها آماده باش اعلام شد.

طی گزارش EOC بلافاصله ستاد مدیریت بحران دانشگاه به مدیریت رییس دانشگاه معاونان فعال شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ضمن تماس مداوم با رییس دانشگاه و معاون درمان و رییس اورژانس یاسوج، گزارش لحظه به لحظه از وضعیت زلزله و مصدومان پیگیری شده است، افزود: در استان فارس نیز در پی وقوع این زلزله، در شهرستان‌های شیراز، رستم، ممسنی، کازرون، اقلید، آباده و سپیدان وضعیت نارنجی اعلام شد.

لطفی همچنین از آماده باش بیمارستان‌های نمازی، شهید رجایی و تامین اجتماعی در شیراز خبر داد و گفت: تاکنون یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به سپیدان اعزام شده اند که در صورت نیاز به محل اعزام شوند. تیم واکنش سریع نیز متشکل از پرستار، متخصص طب اورژانس و پزشک ارتوپدی از بسیج جامعه پزشکی آماده خدمت رسانی هستند.

او یادآور شد: بالگرد سیدالشهدا (ع) سپاه نیز آمادگی دارد تا در صورت نیاز تیم واکنش سریع دانشگاه را به محل انتقال دهد.

این زلزله به بزرگی ۵ و ۶ دهم ریشتر، در ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه امشب، بیست و نهم بهمن، در عمق ۱۰ کیلومتری، به طول جغرافیایی ۵۱.۵۷ و عرض جغرافیایی ۳۰.۸۹ رخ داده است.

نزدیک‌ترین شهرها، سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد به فاصله ۱۰ کیلومتر، کمه در استان اصفهان به فاصله ۱۹ کیلومتر و یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، به فاصله ۲۴ کیلومتری محل وقوع زلزله بوده است.

همچنین این زلزله در ۱۶۹ کیلومتری شهر شیراز رخ داده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار