مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان؛

طوفان کمر ۳۰ درخت را شکست

منصور شیشه فروش گفت: ۳۰ اصله درخت و چهار خودرو بر اثر طوفان شب گذشته در استان اصفهان دچار آسیب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه هواشناسی وقوع بارش و تند باد را در بیشتر مناطق اصفهان را پیش بینی کرده است اظهار کرد: موج کم فشار و جبهه هوای ناپایدار از روز گذشته در استان استقرار پیدا کرده و به‌همراه آن وزش تند باد و بارندگی پیش بینی شده بود که شب گذشته در مناطق غرب از جمله گلپایگان و خوانسار و مرکز استان وزش باد شدید و بارندگی گزارش شد.

او با اشاره به اینکه تند باد تا حدود ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر پیش بینی شده است افزود: این تند باد امروز هم در مناطق شرق و جنوب استان از جمله شهرضا و دهاقان و شرق اصفهان، نایین و خورو بیابانک ادامه خواهد داشت.

تند باد و شکستن درختان به پنج دستگاه خودرو در اصفهان آسییب زد

شیشه فروش خاطرنشان کرد: وزش باد شدید شب گذشته حدود ۳۰ اصله درخت را دچار آسیب کرد و موجب واژگونی و افتادن درخت بر روی پنج دستگاه خودرو شد.

او ادامه داد: وزش تند باد همچنین به بیش از ۱۰ پایه برق در استان آسیب وارد کرد و برخی از سقف‌های کاذب و بدون استحکام تخریب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هشدار‌های لازم در خصوص کاهش دما به‌دلیل نفوذ توده هوای سرد ارائه شده است و این کاهش محسوس دما بین هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد پیش بینی شده که بیشتر مناطق استان را در بر خواهد گرفت و تا روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد یافت.

او با بیان اینکه توصیه‌های لازم در مورد احتمال یخ زدگی محصولات کشاورزی و لغزندگی جاده‌های کوهستانی ارائه شده اضافه کرد: محافظت از محصولات کشاورزی در برابر سرما و بیمه محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باغداران و دامداران باید به این موضوع توجه داشته باشند.

شیشه فروش اظهار کرد: شهروندان در این مدت باید از صعود به ارتفاعات و از قرار گرفتن و پارک خودرو‌ها در کنار ساختمان‌های نیمه کاره، داربست‌های غیر مقاوم و درختان بلند و فرسوده خودداری کنند.

او یادآور شد: با توجه به پیش بینی وقوع طوفان و گرد و غبار در مناطق شرقی استان و یخ زدگی در مناطق غرب، رانندگان به توصیه‌های پلیس توجه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: تیم‌های امدادی استان در ۴۲ راهدارخانه مستقر هستند و تلفن‌های ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۵ اورژانس و ۱۱۰ نیروی انتظامی همچنان آماده فعالیت و پاسخ دهی و امداد رسانی به شهروندان است.

او گفت: جلسه ستاد مدیریت بحران استان اصفهان نیز برای پیش بینی‌های لازم در خصوص طوفان فعال است و توصیه‌های لازم برای تخلیه نخاله از دهانه پل‌ها و مسیل‌ها به شهرداری‌ها انجام شده است و آب منطقه‌ای گشت و نظارت در زمینه بازگشایی مسیر رودخانه‌ها را بر عهده دارد و اداره راه، جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها سیل بند‌های اطراف شهرها، قنوات و مزارع و باغ‌ها و راه‌ها را بررسی خواهند کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۱۱:۵۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
چقدر خسارت وارد کرده طوفان؟